~**Ερώτηση 10 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για ΤτΕ και ομόλογα
Ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών κατέθεσε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Β. Παπανδρέου και την οποία υπογράφουν 9 ακόμη βουλευτές, η οποία έχει ως αντικείμενο τις αλλαγές της ΤτΕ, τον Οκτώβριο του 2009, στις συναλλαγές των ελληνικών ομολόγων.
Ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Βάσω Παπανδρέου και την οποία υπογράφουν εννέα ακόμη βουλευτές.
Η ερώτηση έχει ως αντικείμενο τις αλλαγές που έκανε η Τράπεζα της Ελλάδος, τον Οκτώβριο του 2009, στις συναλλαγές των ελληνικών ομολόγων με διαδικασία που όπως υποστηρίζουν δημιουργεί μεγάλα περιθώρια υποτιμητικής κερδοσκοπίας και χειραγώγησης.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου
Κύριε Υπουργέ,
Είναι γνωστό ότι η πτώση της τιμής και η αντίστοιχη διεύρυνση του spread των ελληνικών τίτλων έναντι των αντίστοιχων γερμανικών, έχει αποδοθεί, και ορθώς, από τον Πρωθυπουργό και σε μεθοδευμένες κερδοσκοπικές επιθέσεις εναντίον της χώρας μας.
Είναι επίσης γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός ανέλαβε, σε παγκόσμιο επίπεδο, μία πραγματικά τιτάνια προσπάθεια, προκειμένου να αποκαλύψει τους κερδοσκόπους και να πείσει τις διεθνείς χρηματαγορές για την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να επιτύχει μέσω εφαρμογής επώδυνων και περιοριστικών για τα χαμηλά εισοδήματα πολιτών, την δημοσιονομική εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας.
Στόχος του πρωθυπουργού ήταν να καταστεί εφικτός ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου με λογικά και όχι ληστρικά επιτόκια.
Δυστυχώς, οι διεθνείς χρηματαγορές δεν πείστηκαν, οι ευρωπαίοι εταίροι μας άργησαν τρομακτικά να αντιδράσουν και οι κερδοσκόποι συνέχισαν απτόητοι το έργο τους, με αποτέλεσμα στο τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου τα spreads των ελληνικών ομολόγων να διαμορφωθούν σε επίπεδα που καθιστούσαν ανέφικτο το δανεισμό του ελληνικού δημοσίου και εξανάγκασαν την Κυβέρνηση να προσφύγει στο μηχανισμό στήριξης, Ε.Ε - Δ.Ν.Τ.- Ε.Κ.Τ. και τη λήψη πολύ επώδυνων, για τη χώρα και τους πολίτες της, μέτρων.
Είναι όμως περίεργο και δημιουργεί ερωτήματα το γεγονός ότι από την επόμενη ημέρα των εκλογών, στις 05.10.2009, η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) άλλαξε τις διαδικασίες διακανονισμού των συναλλαγών που εγίνοντο επί ελληνικών ομολόγων. Για το θέμα αυτό υπήρξαν διάφορα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, όπως και ερωτήσεις βουλευτών στο Κοινοβούλιο. Από τα επίσημα έγγραφα της ΤτΕ (Α.Π. 65/7-5-10, Α.Π. 86/3-5-10 και Α.Π. 107/6-5-10), με τα οποία δίνει απαντήσεις σε δημοσιεύματα και στην ελληνική Βουλή, προκύπτουν περαιτέρω ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις.
Οι συναλλαγές επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου θεωρούνται ολοκληρωμένες όταν σε σαφώς ορισμένο χρονικό διάστημα έχουν αποδοθεί οι τίτλοι στον αγοραστή και τα αντίστοιχα ποσά στον πωλητή.
Ως σαφώς ορισμένο χρονικό όριο θεωρείται, για τις συναλλαγές που διενεργούνται μέσω της ΗΔΑΤ και εκκαθαρίζονται μέσω του «Συστήματος» το χρονικό διάστημα των τριών (3) εργασίμων ημερών (Τ+3). Για τις συναλλαγές που διενεργούνται σε άλλες πλατφόρμες, έξω-χρηματιστηριακά (OTC) το χρονικό διάστημα μπορεί να είναι διαφορετικό.
Οποιαδήποτε συναλλαγή που διενεργείται μέσω της ΗΔΑΤ και δεν έχει διακανονιστεί μέσω του «Συστήματος» εντός του προβλεπόμενου χρονικού ορίου (Τ+3), εθεωρείτο από τον κανονισμό λειτουργίας του συστήματος της ΗΔΑΤ έως τον Οκτώβριο του 2009 ως failed και επιβάλλονταν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
Αμέσως μετά τις εκλογές η ΤτΕ αποφάσισε να υιοθετήσει τη διαδικασία της αυτοματοποιημένης επανα-εισαγωγής (recycling) των μη διακανονισθέντων (failed) συναλλαγών για επιπλέον δέκα (10) ημέρες.
Ουσιαστικά δηλαδή η ΤτΕ αποφάσισε να παρατείνει το χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης των συναλλαγών επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου, εισάγοντας κανόνες διμερών διαπραγματεύσεων (OTC) σε οργανωμένη αγορά, όπως είναι η ΗΔΑΤ.
Στις 29.10.2009 έγινε σχετική ανακοίνωση στο Euroclear όπου ενημερώθηκαν όλοι οι «επενδυτές» σε διεθνές επίπεδο για τη νέα διαδικασία.
Στις 10.12.2009, μετά από αίτημα των ελληνικών τραπεζών, η ΤτΕ αποφασίζει επίσης να μην επιβάλλονται κυρώσεις για αυτούς που δεν μπορούσαν να παραδώσουν τα ομόλογα μετά και την παράταση των δέκα (10) ημερών.
Η ΤτΕ υποστηρίζει ότι η υιοθέτηση του recycling αποτελεί τεχνική αναβάθμιση του Συστήματος και όχι αλλαγή του κανονισμού, κάτι που προβλέπεται στην υπό σχεδιασμό νέα Ευρωπαϊκή κοινή πλατφόρμα διακανονισμού τίτλων, γνωστή ως Τ2S.
Πράγματι, προβλέπεται η δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας με στόχο την εναρμόνιση των συναλλαγών μεταξύ των κεντρικών αποθετηρίων, ώστε να μειωθεί το κόστος για διακανονισμούς μεταξύ των χωρών μελών του Ευρωσυστήματος, πρόκειται για διασυνοριακό διακανονισμό μεταξύ των κεντρικών αποθετηρίων των μελών του Ευρωσυστήματος.
Η πρόταση της αρμόδιας επιτροπής του Ευρωσυστήματος ολοκληρώθηκε στις 24.11.2009 και το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ την ενέκρινε στις 21.04.2010. Σύμφωνα με την ΕΚΤ η νέα αυτή ευρωπαϊκή πλατφόρμα προβλέπεται να λειτουργήσει τέλος του 2014.
Δημιουργούνται επομένως ερωτήματα, γιατί η ΤτΕ έσπευσε πριν ακόμη αναλάβει η νέα Κυβέρνηση να «διευκολύνει» τις συναλλαγές βασιζόμενη δήθεν σε κάτι τελείως διαφορετικό και το οποίο δεν ισχύει ακόμη.
Το επιχείρημα της ΤτΕ ότι «το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου καταρτίζεται και διακανονίζεται στο εξωτερικό (π.χ. στα αποθετήρια Euroclear, Clearstream κλπ.), και όχι στην Ελλάδα (στην ΗΔΑΤ και στο Σύστημα Άυλων Τίτλων για την κατάρτιση και το διακανονισμό, αντίστοιχα)» (έγγραφο ΤτΕ , Α.Π. 86/3-5-10), είναι παραπλανητικό.
Οι τιμές αγοράς και πώλησης της ΗΔΑΤ είναι τιμές αναφοράς για το σύνολο των ελληνικών τίτλων, ανεξάρτητα σε ποια πλατφόρμα εσωτερικού ή εξωτερικού, κεντρική όπως η ΗΔΑΤ ή εξωχρηματιστηριακή (OTC), διενεργείται συναλλαγή.
Η επιμήκυνση της χρονικής περιόδου του μη διακανονισμού, αντικειμενικά δημιουργεί μεγάλα περιθώρια υποτιμητικής κερδοσκοπίας και χειραγώγησης. Όσο η συναλλαγή δεν διακανονίζεται, τόσο αυξάνεται η δυνατότητα του πωλητή να «σπρώχνει» τις τιμές των ομολόγων προς τα κάτω για να τα αγοράσει στο τέλος της περιόδου φθηνότερα ενώ ταυτόχρονα έχει τη δυνατότητα να κερδίσει και από τα υψηλά ασφάλιστρα. Μπορεί δηλαδή κάποιος να πουλάει αέρα, (naked - bonds) να ρίχνει τις τιμές των ομολόγων, να αυξάνει το spread και τα ασφάλιστρα κινδύνου, να κερδίζουν οι λεγόμενοι σορτάκηδες και στο τέλος να μην έχουν και καμία κύρωση.
Αφού ο χρόνος διακανονισμού δεν έχει σημασία, σύμφωνα με την ΤτΕ, γιατί στις 07.04.2010 μετά το σάλο που δημιουργήθηκε, ζητήθηκε η διενέργεια υποχρεωτικής δημοπρασίας προκειμένου να διακανονιστούν άμεσα οι μη διακανονισθείσες συναλλαγές;
Επειδή η απόφαση της ΤτΕ συμπίπτει χρονικά με την έναρξη της πτώσης της τιμής των ελληνικών ομολόγων και την οδυνηρή, δημοσιονομικά, διεύρυνση του spread των ελληνικών τίτλων έναντι των γερμανικών,
Επειδή ο διακανονισμός ανοιχτών πωλήσεων σε οργανωμένη αγορά πρέπει να είναι οριστικός και αμετάκλητος, όπως ισχύει παντού και οι ποινές για μη διακανονισμό ανοιχτών πωλήσεων σε οργανωμένη αγορά, είναι παντού δρακόντειες,
Επειδή η απόφαση της ΤτΕ αντικειμενικά διευκόλυνε τις επιθέσεις ενάντια στους ελληνικούς τίτλους, σε συνδυασμό και με άλλα γεγονότα και δυσκόλεψε την προσπάθεια του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης να αντιμετωπίσουν την άθλια οικονομική κατάσταση της χώρας που κληρονόμησε από την κυβέρνηση της Ν.Δ,
Επειδή ο Πρωθυπουργός έδινε μάχες στην Ε.Ε. και κατάφερε τελικά να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός στήριξης του Ευρώ,
Επειδή ο ελληνικός λαός καλείται να υποστεί τεράστιες θυσίες για να σωθεί η χώρα,
Επειδή ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχουν αναλάβει τη ρητή δέσμευση απέναντι στους πολίτες και την ελληνική Βουλή για πλήρη ενημέρωση και διαφάνεια,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο Κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
1. Ποιες, εκ του νόμου, ενέργειες έκανε, προκειμένου να διερευνήσει γιατί η ΤτΕ προχώρησε άτυπα, αλλά ουσιαστικώς, στην υιοθέτηση της αυτοματοποιημένης επανα-εισαγωγής (recycling) των μη διακανονισθεισών συναλλαγών που ισχύουν σε εξω-χρηματιστηριακές (OTC) πλατφόρμες σε οργανωμένη αγορά, όπως είναι η ΗΔΑΤ;
2. Η εισαγωγή της αυτοματοποιημένης επανα-εισαγωγής από την ΤτΕ στην ΗΔΑΤ τον Οκτώβριο του 2009 ήταν σύννομη;
3. Η ΤτΕ γνώριζε την αρνητική δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Γιατί «διευκόλυνε» τους κερδοσκόπους;
ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ :
1. Η αλληλογραφία μεταξύ της Νομικής Υπηρεσίας και της Διοίκησης της ΤτΕ για το θέμα αυτό, καθώς και σχετικές γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων νομικών της Νομικής Υπηρεσίας.
2. Όλα τα στοιχεία συναλλαγών των θεματοφυλάκων των Τραπεζών και της ΤτΕ επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου για το χρονικό διάστημα από 05.10.2009 μέχρι 07.04.2010.
3. Τα πορίσματα της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου της ΗΔΑΤ για την τήρηση του κανονισμού, για το σχετικό διάστημα.
4. Τα αιτήματα της Ε.Ε.Τ. στις 05.10.2009 και 22.10.2009 με ΑΠ: 690 και ΑΠ:691
5. Η απόφαση του τότε αρμόδιου (;) Διευθυντή κ. Μιχαλόπουλου που αλλάζει την διαδικασία, όπως και η απόφαση στις 10.12.2009 που καταργούνται οι κυρώσεις.
6. Η πράξη της Διοίκησης με ΑΠ: 158 στις 10.02.2010, και
7. Η ενημέρωση που εστάλη στο Euroclear στις 29.10.2009
Αθήνα, 19.05.10
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:
ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΒΑΣΩ
ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ
ΑΛΕΥΡΑΣ ΝΑΣΟΣ
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
~**Στην Ελλάδα η ακριβότερη βενζίνη
Οριακή υποχώρηση σημείωσε η μέση τιμή της αμόλυβδης την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο η χώρα μας σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ έχει πλέον την υψηλότερη τιμή βενζίνης μεταξύ των «27».
Οριακή υποχώρηση σημείωσε η μέση τιμή της αμόλυβδης την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο η χώρα μας σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ έχει πλέον την υψηλότερη τιμή βενζίνης μεταξύ των «27».
Σύμφωνα με τις τελευταίες τιμοληψίες του υπουργείου περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε την Παρασκευή στο 1,524 ευρώ το λίτρο, από 1,528 ευρώ την προηγούμενη εβδομάδα, δηλαδή μειώθηκε κατά 0,4 λεπτά.
Μεγαλύτερες ήταν στο ίδιο διάστημα οι μειώσεις στις τιμές χονδρικής (1 λεπτό το λίτρο) και διυλιστηρίου (1,3 λεπτά). Ωστόσο η χώρα μας είναι η ακριβότερη στην ΕΕ και ακολουθούν Ολλανδία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία και Γερμανία. Στις υπόλοιπες χώρες - μέλη η μέση τιμή διαμορφώνεται κάτω από 1,4 ευρώ.
Οι τιμές ανά νομό κλιμακώνονται σήμερα μέχρι 1,72 ευρώ (το ακριβότερο πρατήριο στη Μαγνησία) και ξεκινούν από 1,289 (το φθηνότερο πρατήριο στη Θεσσαλονίκη).
~**Ψήφιση του ν/σ για τις ΑΠΕ
Υπερψηφίστηκε επί της αρχής του από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και τον ΛΑΟΣ το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Υπερψηφίστηκε επί της αρχής του από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και τον ΛΑΟΣ το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης, μίλησε για στρατηγικό σχεδιασμό πάνω σε ένα νέο ενεργειακό μοντέλο ανάπτυξης που στηρίζεται στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, την διασφάλιση πλαισίου υγιούς ανταγωνισμού, υποστήριξη μικρών και μεσαίων έργων, κοινωνικής αποδοχής, επενδύσεων, ανάπτυξης της εγχώριας έρευνας, περιβαλλοντική ευαισθησία αλλά και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
«Το νομοσχέδιο είναι μια ακόμα απόδειξη ότι στις προκλήσεις των καιρών απαντάμε με συγκεκριμένες πράξεις και ενέργειες», τόνισε ο κ. Μανιάτης και πρόσθεσε ότι μέχρι τέλη Ιουνίου θα κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που θα αναλύει ανά έτος πως θα προχωρήσει η Ελλάδα μέχρι το 2020, ώστε το 20% της ενέργειας να καλύπτεται από τις ΑΠΕ.
Από την πλευρά τους, πάντως, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης στάθηκαν ιδιαίτερα στο κόστος των ΑΠΕ, επισημαίνοντας την ανάγκη να μην μετακυληθεί στους καταναλωτές.
Η ΝΔ, δήλωσε μεν τη στήριξή της επί της αρχής του νομοσχεδίου, ωστόσο υποστήριξε ότι υπάρχουν πολλές γκρίζες ζώνες και ζήτησε βελτιώσεις, δίνοντας, μεταξύ άλλων, έμφαση τόσο στο θέμα των φωτοβολταϊκών όσο και στην απλούστευση των διαδικασιών.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι επισημάνσεις του ΛΑΟΣ, που μίλησε για «πολλές ασάφειες που θα δώσουν έδαφος σε επιτήδειους» και εξέφρασε αμφιβολίες κατά πόσο θα καταφέρει να βάλει κανόνες στο άναρχο τοπίο της ενεργειακής αγοράς.
ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκαν κατά του νομοσχεδίου, χαρακτηρίζοντάς το αποσπασματικό, υποκριτικό και έωλο, που θα επιβαρύνει εκ νέου τα χαμηλά στρώματα και υποστήριξαν ότι και με αυτό το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ ευνοούνται για άλλη μια φορά τα μεγάλα επιχειρηματικά σχέδια.
Παρέμβαση έκανε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Παπουτσής που έκανε λόγο για ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο βασισμένο στη πράσινη ανάπτυξη που θα οδηγήσει σε επενδύσεις και ανάπτυξη τη χώρα ενώ παράλληλα κάλεσε την υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, να υιοθετήσει την τροπολογία των βουλευτών για τα λατομεία στην Εύβοια.
Τέλος, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Πάρις Κουκουλόπουλος, έδωσε έμφαση στο θέμα της ΔΕΗ, τονίζοντας μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της και να κρατήσει τη δεσπόζουσα θέση της αλλά και γρήγορα να αντικαταστήσει τις ρυπογόνες μονάδες της.
~**Με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα η παρακράτηση φόρου εισοδήματος μισθών, ημερομισθίων, συντάξεων
«H παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους κατά το ημερολογιακό έτος 2010 θα γίνεται με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα μισθωτών-συνταξιούχων, όπως αυτή ψηφίστηκε με το ν.3842/2010».
Αυτό τονίζεται στην ΠΟΛ 1060/14.5.2010 εγκύκλιο του Yπουργείου Οικονομικών, η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες. Αναλυτικά με την εγκύκλιο ορίζεται ότι:
1. Με το άρθρο 1 παρ.1 του ν.3842/2010 (ΦΕΚ Α'Α58) «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις» ο οποίος δημοσιεύτηκε στις 23.4.2010, θεσπίστηκε για τους μισθωτούς-συνταξιούχους η παρακάτω νέα φορολογική κλίμακα του άρθρου 9 του ΚΦΕ, η οποία σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο του άρθρου 1 παρ.7 του ν.3842/2010 έχει εφαρμογή για τα εισοδήματα που αποκτώνται και τις δαπάνες που πραγματοποιούνται κατά περίπτωση, από 1.1.2010 και μετά.
Περαιτέρω, με το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 παρ.7 του ν.3842/2010 ορίζεται ότι η κλίμακα του νόμου αυτού εφαρμόζεται κατά την παρακράτηση φόρου εισοδήματος από τη δημοσίευση του νόμου αυτού και μετά.
2. Με την εγκύκλιο 2191/ΠΟΛ.1151/Α0012/11.12.2009 είχαν δοθεί οδηγίες σχετικά με την παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που καταβλήθηκαν στους δικαιούχους από την 1η Ιανουαρίου 2010 μέχρι την έναρξη ισχύος της ανωτέρω νέας κλίμακας.
3. Ενόψει των ανωτέρω διευκρινίζεται ότι ο υπολογισμός του φόρου που πρέπει να παρακρατείται από 1η Μαΐου 2010, κατά την καταβολή μισθών, ημερομισθίων, συντάξεων και λοιπών παροχών θα γίνεται σύμφωνα με όσα ορίζονται από τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 57 του ΚΦΕ και την ανωτέρω νέα φορολογική κλίμακα.
Οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας που έχουν ήδη διενεργήσει εκκαθάριση μισθοδοσίας προσδιορίζοντας τον παρακρατούμενο ΦΜΥ για το μήνα Μάιο του 2010 με βάση τη φορολογική κλίμακα μισθωτών-συνταξιούχων 2010 που αναφέρεται στην 2191/ΠΟΛ. 1151/Α0012/11.12.2009 εγκύκλιο (κλίμακα του άρθρου 9 του ΚΦΕ, όπως ίσχυσε μετά την τροποποίησή της με τις διατάξεις του ν. 3522/2006 και του ν.3697/2008) θα πρέπει στον παρακρατούμενο ΦΜΥ για το μήνα Ιούνιο του 2010 που προσδιορίζεται με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα του ν.3842/2010 να συμψηφίσουν μόνο την τυχόν προκύπτουσα διαφορά μεταξύ παρακρατουμένων ΦΜΥ για το μήνα Μάιο του 2010 (και όχι για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο, Απρίλιο του 2010) που προσδιορίζονται με βάση τις προαναφερθείσες φορολογικές κλίμακες.
Οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας που έχουν διενεργήσει εκκαθάριση μισθοδοσίας προσδιορίζοντας τον παρακρατούμενο ΦΜΥ για το μήνα Απρίλιο του 2010 με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα του ν.3842/2010 δεν θα εφαρμόσουν ανάλογους συμψηφισμούς για τους προηγούμενους του Απριλίου μήνες του 2010 και θα εξακολουθήσουν να προσδιορίζουν τον παρακρατούμενο ΦΜΥ μέχρι τέλος του 2010 με βάση την ανωτέρω νέα φορολογική κλίμακα του ν.3842/2010.
4. Περαιτέρω, σας παρέχουμε και τις ακόλουθες οδηγίες:
Α. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΜΗΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟ, ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ (από φορείς κύριας ασφάλισης) ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΤΟΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ Ή ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.
1. Οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας θα προσδιορίσουν, το μηνιαίο καθαρό εισόδημα κάθε δικαιούχου αφαιρώντας από το ακαθάριστο ποσό του μισθού ή της σύνταξης ή της οποιασδήποτε καταβαλλόμενης παροχής μόνο τα ποσά των νόμιμων κρατήσεων για υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές, που για την καταβολή τους βαρύνεται ο μισθωτός ή ο συνταξιούχος.
Διευκρινίζεται ότι ο φόρος εισοδήματος δεν εμπίπτει στην έννοια των κρατήσεων που βαρύνουν το δικαιούχο και συνεπώς δεν εκπίπτει από το ακαθάριστο ποσό του μηνιαίου ή του ετήσιου εισοδήματος του μισθωτού ή του συνταξιούχου.
Στην έννοια του μηνιαίου καθαρού εισοδήματος περιλαμβάνεται η σύνταξη, ο μισθός και οποιεσδήποτε άλλες αμοιβές της ίδιας περιόδου (υπερωρίες, επίδομα παραγωγής, πριμ παρουσίας, προσαύξηση για απασχόληση νυκτερινή - Κυριακών - αργιών κτλ.), που συνεντέλλονται (δηλαδή συνεκκαθαρίζονται) μαζί, σε μία μισθοδοτική κατάσταση με το μισθό.
Στη συνέχεια οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας κάθε μήνα θα διενεργούν αναγωγή του μηνιαίου καθαρού εισοδήματος με βάση τις πραγματικές καταβαλλόμενες αποδοχές προκειμένου να προσδιορισθεί το συνολικό ετήσιο καθαρό εισόδημα κάθε δικαιούχου.
Στους μισθωτούς-συνταξιούχους στους οποίους γίνεται περικοπή δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας, ο υπολογισμός του συνολικού ετήσιου καθαρού εισοδήματος θα γίνεται με πολλαπλασιασμό του καθαρού μηνιαίου ποσού του μισθού ή της σύνταξης ή της οποιασδήποτε άλλης παροχής που εμπίπτει στην έννοια του μισθού, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, επί 12 μηνιαίους μισθούς. Στους μισθωτούς-συνταξιούχους στους οποίους δεν γίνεται περικοπή δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας, ο υπολογισμός του συνολικού ετήσιου καθαρού εισοδήματος θα γίνεται με πολλαπλασιασμό του καθαρού μηνιαίου ποσού του μισθού ή της σύνταξης ή της οποιασδήποτε άλλης παροχής που εμπίπτει στην έννοια του μισθού, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, επί 12 μηνιαίους μισθούς, συν καταβαλλόμενο δώρο Χριστουγέννων, δώρο Πάσχα και επίδομα αδείας.
Ο ανωτέρω υπολογισμός του συνολικού ετήσιου καθαρού εισοδήματος εφαρμόζεται και για νεοδιορισθέντες υπαλλήλους ή νέους συνταξιούχους με βάση τα δεδομένα του μήνα έναρξης της εργασίας ή καταβολής της σύνταξης.
Σημειώνεται ότι, αν στο μισθωτό καταβάλλεται και κάποια άλλη πρόσθετη παροχή (π.χ. ένας μηνιαίος μισθός ως επίδομα ισολογισμού κτλ.) για τον υπολογισμό του ετήσιου συνολικού εισοδήματος θα προστίθεται και η παροχή αυτή.
Διευκρινίζεται ότι, όταν καταβάλλεται στο μισθωτό κάποιο έκτακτο εφάπαξ ποσό με εξαίρεση τις υπερωρίες που καταβάλλονται τακτικά ή έκτακτα (π.χ. πριμ παραγωγικότητας, αναδρομικά προηγούμενων μηνών του ίδιου έτους κτλ.) και συνεντέλλεται με τις μηνιαίες αποδοχές, αυτό το εφάπαξ καταβαλλόμενο ποσό δεν θα συναθροιστεί με τις μηνιαίες αποδοχές, προκειμένου να γίνει αναγωγή των μηνιαίων αποδοχών σε ετήσιο καθαρό εισόδημα, αλλά θα συναθροιστεί με το συνολικό ετήσιο ποσό που προσδιορίζεται με βάση τις μηνιαίες αποδοχές του συγκεκριμένου μήνα. Στην περίπτωση αυτή ο επιπλέον φόρος που θα προκύψει λόγω της προσθήκης αυτού του ποσού θα παρακρατηθεί στο μήνα που καταβλήθηκε αυτό το ποσό.
2. Το αφορολόγητο ποσό του πρώτου κλιμακίου της κλίμακας μισθωτών-συνταξιούχων 2010 όπως αυτή θεσπίστηκε με τις διατάξεις του ν.3842/2010 προκειμένου για τον υπολογισμού του φόρου αυξάνεται ως εξής:
Κατά χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ εάν ο φορολογούμενος έχει ένα τέκνο που τον βαρύνει.
Κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ εάν έχει δύο τέκνα που τον βαρύνουν.
Κατά έντεκα χιλιάδες πεντακόσια (11.500) ευρώ εάν έχει τρία τέκνα που τον βαρύνουν.
Το ποσό των έντεκα χιλιάδων πεντακοσίων (11.500) ευρώ, προσαυξάνεται κατά δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ, για κάθε τέκνο πέραν του τρίτου που τον βαρύνουν.
Το ποσό με το οποίο προσαυξάνεται το αφορολόγητο ποσό του πρώτου κλιμακίου, μειώνει το ποσό του δεύτερου κλιμακίου και εάν αυτό δεν επαρκεί το ποσό του τρίτου κλιμακίου και όποιου επόμενου κλιμακίου απαιτείται.
3. Τονίζεται ότι, για την ορθή εφαρμογή όσων ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο, ως τέκνα που βαρύνουν το φορολογούμενο, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 2238/1994, θεωρούνται:
α) Τα ανήλικα άγαμα τέκνα.
β) Τα ενήλικα άγαμα τέκνα τα οποία δεν έχουν υπερβεί το εικοστό πέμπτο έτος της ηλικίας τους και σπουδάζουν σε αναγνωρισμένες σχολές ή σχολεία του εσωτερικού ή του εξωτερικού ή παρακολουθούν δημόσια ή ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης στο εσωτερικό. Ειδικά, για τα τέκνα αυτά καθώς και για τα τέκνα που δεν σπουδάζουν, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θεωρούνται προστατευόμενα μέλη παρατείνεται μέχρι και δύο έτη, εφόσον κατά τα έτη αυτά είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
γ) Τα άγαμα τέκνα τα οποία δεν υπάγονται στην προηγούμενη περίπτωση, εφόσον υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία.
δ) Τα τέκνα που είναι άγαμα ή διαζευγμένα ή τελούν σε κατάσταση χηρείας, εφόσον παρουσιάζουν αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και πάνω από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία.
Τα πιο πάνω τέκνα θεωρείται ότι βαρύνουν το φορολογούμενο εφόσον συνοικούν με αυτόν και το ετήσιο φορολογούμενο και απαλλασσόμενο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των δύο χιλιάδων εννιακοσίων (2.900) ευρώ ή το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ αν αυτά παρουσιάζουν αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και πάνω από διανοητική καθυστέρηση ή φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση.
Για την εξεύρεση του εισοδήματος των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ δεν λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα των περιπτώσεων α, β, γ και δ της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 2238/1994 (εξωϊδρυματικό επίδομα, προνιακά επιδόματα κλπ.).
4. Το ποσό του φόρου που αναλογεί βάσει της φορολογικής κλίμακας κατά περίπτωση, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του δικαιούχου θα μειωθεί κατά ποσοστό 1,5% και το υπόλοιπο αποτελεί το φόρο που πρέπει να παρακρατηθεί σε ετήσια βάση. Στους μισθωτούς-συνταξιούχους στους οποίους δεν γίνεται περικοπή δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας, όπως έχει αναφερθεί και στην 1124764/2303/ΠΟΛ.1163/Α0012/12.12.2008 εγκύκλιο, το ένα δέκατο τέταρτο (1/14) του ποσού αυτού, αποτελεί το φόρο που παρακρατείται κάθε μήνα από τον υπόχρεο εργοδότη, κατά την καταβολή των μισθών ή των συντάξεων. Το ίδιο ποσό φόρου πρέπει να παρακρατείται και από το ποσό που καταβάλλεται στο δικαιούχο, ως δώρο Χριστουγέννων. Το μισό του φόρου που αναλογεί στο μηνιαίο καθαρό εισόδημα, δηλαδή το ένα εικοστό όγδοο (1/28) του ετήσιου φόρου, αποτελεί το φόρο που αναλογεί στο ποσό που καταβάλλεται στο δικαιούχο ως δώρο Πάσχα ή ως επίδομα αδείας.
Στους μισθωτούς-συνταξιούχους στους οποίους γίνεται περικοπή δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας, ο υπολογισμός του φόρου που αναλογεί στο ποσό που καταβάλλεται στο δικαιούχο ως δώρο Χριστουγέννων, δώρο Πάσχα και επιδόματος αδείας, γίνεται αναλογικά με βάση τα δεδομένα του φόρου που αναλογεί στις αποδοχές του μήνα στον οποίο καταβάλλεται το εκάστοτε δώρο (Χριστουγέννων-Πάσχα) ή επίδομα αδείας.
Για καλύτερη κατανόηση παραθέτουμε το ακόλουθο παράδειγμα:
Eστω ότι άγαμος μισθωτός του Δημοσίου λαμβάνει για παράδειγμα καθαρές μηνιαίες αποδοχές 1.850 ευρώ, καθαρό δώρο Χριστουγέννων 450 ευρώ, δώρο Πάσχα 230 ευρώ και επίδομα αδείας 230 ευρώ.
Ετήσιο καθαρό εισόδημα: 12*1.850=22.200 ευρώ
Ετήσιος φόρος κλίμακας: 2.212 ευρώ
Μείωση φόρου λόγω παρακράτησης: 2.212*1,5%=33,18 ευρώ
Φόρος που πρέπει να παρακρατείται κάθε μήνα:2.212-33,18=2.178,82/12=181,57 ευρώ
Φόρος που πρέπει να παρακρατηθεί κατά την καταβολή του δώρου Χριστουγέννων:181,57*(450/1.850)=44,16 ευρώ
Φόρος που πρέπει να παρακρατηθεί κατά την καταβολή του δώρου Πάσχα:181,57*(230/1.850)=22,57 ευρώ
Φόρος που πρέπει να παρακρατηθεί κατά την καταβολή του επιδόματος αδείας:181,57*(230/1.850)=22,57 ευρώ
5. Σημειώνεται ότι κατά τον υπολογισμό του παρακρατούμενου φόρου μισθωτών υπηρεσιών, τα ποσά που προκύπτουν θα στρογγυλοποιούνται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο π.χ. αν προκύψει ποσό 14,3876 ευρώ θα παρακρατείται ποσό 14,39 ευρώ ή αν προκύψει ποσό 14,2237 θα παρακρατείται ποσό 14,22 ευρώ. Δηλαδή, ισχύει ο κανόνας στρογγυλοποίησης του κανονισμού 1103/97 της Ε.Ε.
Για να τύχουν οι μισθωτοί και συνταξιούχοι των παραπάνω ελαφρύνσεων πρέπει να υποβάλλουν στους εργοδότες τους, το μήνα Ιανουάριο κάθε έτους και σε μεταγενέστερη μεταβολή, δήλωση οικογενειακής κατάστασης των παιδιών τους που συνοικούν μαζί τους και τους βαρύνουν.
Β. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ, ΕΦΟΣΟΝ Η ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝOY.
Στους αμειβόμενους με ημερομίσθιο, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες ορισμένου χρόνου, αλλά διάρκειας μικρότερης από ένα έτος, το ποσό της παρακράτησης υπολογίζεται με την εφαρμογή συντελεστή στο ακαθάριστο ποσό του ημερομισθίου, ο οποίος ορίζεται σε τρία τοις εκατό (3%) στο σύνολο του ημερομισθίου πάνω από το ποσό που ορίζεται από τις διατάξεις της περ. β'Α της παρ. 1 άρθρου 57 ν. 2238/1994. Συνεπώς, αν το ακαθάριστο ποσό του ημερομισθίου είναι μικρότερο από το ανωτέρω προβλεπόμενο ποσό δεν θα γίνεται παρακράτηση του φόρου.
Τονίζεται ότι, αν στον ημερομίσθιο εργάτη καταβάλλονται και πρόσθετες αμοιβές (π.χ. υπερωρίες, επίδομα παραγωγής κτλ.), ο ανωτέρω συντελεστής παρακράτησης θα υπολογίζεται με βάση το ποσό του μέσου ημερομισθίου της περιόδου που καταβάλλονται οι πρόσθετες αμοιβές.
Γ. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΩΝ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ κ.λπ.
Στις καθαρές αμοιβές για υπερωριακή εργασία, επιχορηγήσεις, επιδόματα, καθώς και στις κάθε άλλου είδους, πρόσθετες αμοιβές ή παροχές, οι οποίες καταβάλλονται τακτικά ή έκτακτα και δεν συνεντέλλονται με τις τακτικές αποδοχές, εφόσον αυτές θεωρούνται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, ο παρακρατούμενος φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 20% στο συνολικό καθαρό ποσό, όσο και αν είναι αυτό. Ειδικά, σε περίπτωση που ωρομίσθιοι καθηγητές απασχολούνται ταυτόχρονα σε πολλούς εργοδότες, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, όπως συμβαίνει σε καθηγητές που απασχολούνται ταυτόχρονα σε διάφορα φροντιστήρια, οι εργοδότες εκτός από εκείνον που καταβάλλει τις μεγαλύτερες αποδοχές, θα παρακρατούν φόρο με συντελεστή 10%.
Δ. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤA.
Στα εισοδήματα που καταβάλλονται αναδρομικά, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 46 του ν. 2238/1994, ο φόρος που παρακρατείται υπολογίζεται με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο καταβαλλόμενο ποσό.
Ε. ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ κ.λπ.
Ο υπολογισμός του παρακρατούμενου φόρου, στο καθαρό ποσό των συντάξεων ή άλλων παροχών που καταβάλλονται από ταμεία επικουρικά, μετοχικά, αρωγής ή αλληλοβοηθείας, διενεργείται ως ακολούθως:
α) Με συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%) αν το καθαρό ποσό της παροχής δεν υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες πεντακόσια (2.500) ευρώ ετησίως.
β) Με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%) αν το καθαρό ποσό της παροχής υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες πεντακόσια (2.500) ευρώ και μέχρι τέσσερις χιλιάδες πεντακόσια (4.500) ευρώ ετησίως.
γ) Με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) αν το καθαρό ποσό της παροχής υπερβαίνει τα τέσσερις χιλιάδες πεντακόσια (4.500) ευρώ ετησίως.
ΣΤ. ΛΟΙΠΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ.
1. Ο φόρος που παρακρατείται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 57 του ν. 2238/1994, μειώνεται κατά ποσοστό 1,5% κατά την παρακράτησή του.
Σημειώνεται ότι, κατά την παρακράτηση φόρου μισθωτών υπηρεσιών δεν λαμβάνεται υπόψη η εκπιπτόμενη δαπάνη χωρίς δικαιολογητικά των 2.400 ευρώ, για τον ίδιο το φορολογούμενο και για καθένα από τα πρόσωπα που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν, εφόσον παρουσιάζουν αναπηρία 67% και πάνω από νοητική καθυστέρηση, φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση, είναι νεφροπαθείς κτλ. Η έκπτωση αυτής της δαπάνης υπολογίζεται με την εκκαθάριση του φόρου από τις αρμόδιες ΔΟΥ με την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων των δικαιούχων.
Επίσης, διευκρινίζεται ότι, κατά την παρακράτηση φόρου μισθωτών υπηρεσιών δεν λαμβάνεται υπόψη η μείωση φόρου για μισθωτούς που προσφέρουν υπηρεσίες ή κατοικούν για εννέα (9) τουλάχιστον μήνες μέσα στο έτος στους νομούς που περιγράφονται στο άρθρο 9 του ν. 2238/1994. Η μείωση αυτή του φόρου υπολογίζεται με την εκκαθάριση του φόρου από τις αρμόδιες ΔΟΥ με την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων.
2. Σε περίπτωση πολλαπλής απασχόλησης ο εργαζόμενος με δήλωσή του στους εργοδότες στους οποίους απασχολείται πρέπει να επιλέγει την κύρια απασχόλησή του με κριτήριο το μεγαλύτερο ποσό αποδοχών που του καταβάλλεται και η παρακράτηση φόρου που θα διενεργεί ο εργοδότης θα γίνεται με βάση τις διατάξεις της περίπτωσης α'Α της παραγράφου 1 του άρθρου 57 του ν. 2238/1994.
Οι εργοδότες που καταβάλλουν τις μικρότερες αποδοχές, θα πρέπει να διενεργούν παρακράτηση φόρου με βάση τις διατάξεις της περίπτωσης γ'Α της παραγράφου 1 του άρθρου 57 του ν. 2238/1994, θεωρουμένων των αποδοχών αυτών ως πρόσθετων αμοιβών, δηλαδή με συντελεστή φόρου 20%.
3. Ακόμα, με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2238/1994 απαλλάσσονται από τη φορολογία οι μισθοί, συντάξεις και η πάγια αντιμισθία που χορηγούνται σε πρόσωπα που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και σε πρόσωπα που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 80%.
Συνεπώς, κατά την καταβολή μισθών, συντάξεων και πάγιας αντιμισθίας στους πιο πάνω δικαιούχους, δεν θα παρακρατείται φόρος εισοδήματος.
4. Περαιτέρω, σημειώνεται ότι, με την παράγραφο 1 του άρθρου 45 του ν. 2238/1994, μεταξύ άλλων ορίζεται ότι, εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες θεωρείται και το εισόδημα που αποκτούν οι δικηγόροι ως πάγια αντιμισθία για παροχή νομικών υπηρεσιών, καθώς και το εισόδημα που αποκτούν οι ξεναγοί οι οποίοι υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 37 του ν. 1545/1985.
Συνεπώς, κατά την καταβολή στους δικαιούχους των εισοδημάτων αυτής της κατηγορίας έχουν εφαρμογή όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω για την παρακράτηση φόρου μισθωτών υπηρεσιών.
5. Ακόμα, διευκρινίζεται ότι όταν το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες καταβάλλεται ελεύθερο φόρου, εισόδημα που υπόκειται σε φόρο είναι εκείνο από το οποίο, αν αφαιρεθεί ο φόρος που του αναλογεί, προκύπτει το χωρίς φόρο ποσό που καταβάλλεται στο δικαιούχο.
6. Παρακαλούμε όπως η διαταγή αυτή, με τη φροντίδα των αρμόδιων υπηρεσιών και διευθύνσεων των Υπουργείων και των Νομαρχιών, να κοινοποιηθεί σε όλους τους εκκαθαριστές μισθοδοσίας, ώστε η παρακράτηση του φόρου να γίνεται κανονικά από αυτούς
~**Τον Ιούλιο οι πρώτες "εξετάσεις" της Ελλάδας
Την πορεία της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού και τα νομοθετικά μέτρα που έχουν υιοθετηθεί για τη μείωση του ελληνικού δημοσιονομικού ελλείμματος παρουσίασε στους ευρωπαίους ομολόγους του ο υπουργός οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Συγκεκριμένα, ο Γ. Παπακωνσταντίνου ενημέρωσε τους υπουργούς οικονομικών της ευρωζώνης ότι με τη νομοθέτηση των μέτρων που αφορούν στη μείωση των μισθών και των συντάξεων του δημοσίου, καθώς και με την αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης, επιτυγχάνεται μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος της χώρας, κατά 41,8%.
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου επανέλαβε ότι η Ελλάδα έχει λάβει παραπάνω μέτρα από όσα χρειάζεται για να μειώσει το έλλειμμά της το 2010 και αναφέρθηκε στη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απαρέγκλιτη υλοποίηση του προγράμματος που συμφώνησε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Εξάλλου, ο Γ. Παπακωνσταντίνου επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα έλαβε τα 14,5 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Ο υπουργός οικονομικών τόνισε ότι το ποσό αυτό προέρχεται από διμερή δάνεια με δέκα χώρες της ευρωζώνης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Αυστρία, Πορτογαλία, Λουξεμβούργο, Κύπρος και Μάλτα), στο πλαίσιο του κοινού προγράμματος της Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ. Όσον αφορά στις υπόλοιπες πέντε χώρες της ευρωζώνης οι οποίες δεν συμμετείχαν στην πρώτη δόση των δανείων, ο Γ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε ότι αυτό οφείλεται σε εσωτερικά ζητήματα και διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν στις συγκεκριμένες χώρες, σημειώνοντας ότι στο μέλλον θα συμμετάσχουν και αυτές στο δανεισμό, όπως άλλωστε έχουν ήδη δεσμευτεί.
Τον Ιούλιο οι πρώτες "εξετάσεις"
Επιπλέον, ο Γ. Παπακωνσταντίνου επισήμανε ότι τον Ιούλιο θα υπάρξει η πρώτη αξιολόγηση προόδου της χώρας, προκειμένου να ξεκινήσει η εκταμίευση της δεύτερης δόσης των δανείων. Ειδικότερα, ανέφερε ότι τον Ιούνιο θα επισκεφθούν την Αθήνα εκπρόσωποι της Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ και τον Ιούλιο η Ελλάδα θα υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο ΔΝΤ έκθεση για την εφαρμογή των μέτρων και την πορεία του δημοσιονομικού ελλείμματος της χώρας. Στη συνέχεια, η Ε.Ε., η ΕΚΤ και το ΔΝΤ θα αξιολογήσουν την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, συντάσσοντας τις δικές τους εκθέσεις προόδου. Έπειτα τα Συμβούλια Eurogroup και Ecofin του Ιουλίου θα κρίνουν αν πληρούνται οι προϋποθέσεις για να εκταμιευθεί, περί το φθινόπωρο, η δεύτερη δόση των δανείων, ύψους περίπου 9 δις. ευρώ. Ως το τέλος του χρόνου θα υπάρξει και τρίτη δόση δανείου, ύψους άλλων 9 δισ. ευρώ, τόνισε ο Γ. Παπακωνσταντίνου. Επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό οικονομικών, τον Ιούνιο οι ελληνικές αρχές θα ενημερώσουν τις Βρυξέλλες για την υλοποίηση του σχέδιο δράσης, σχετικά με τη βελτίωση των στατιστικών στοιχείων στην Ελλάδα.
Εξάλλου, όσον αφορά στη συζήτηση γύρω από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενίσχυση της δημοσιονομικής εποπτείας στην ευρωζώνη, ο Γ. Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι στο έκτακτο Συμβούλιο Eurogroup που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή στις Βρυξέλλες, μετά από πρόσκληση του Προέδρου της ΕΕ, Χέρμαν Βαν Ρόμπει, οι υπουργοί οικονομικών της ευρωζώνης θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν τις αναγκαίες αλλαγές στο σύστημα της ευρωζώνης, προκειμένου στο μέλλον να αποφεύγονται κρίσεις γύρω από το ενιαίο νόμισμα.
Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του Γενικού Διευθυντή του ΔΝΤ, Ντομινίκ Στρος Καν, σχετικά με τη μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα, ο Γ. Παπακωνσταντίνου αναγνώρισε ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας, τονίζοντας, ωστόσο, ότι το θέμα τις ανταγωνιστικότητας δεν αφορά μόνο τους μισθούς. Ο υπουργός οικονομικών σημείωσε πως οι αλλαγές που προτείνει η ελληνική κυβέρνηση βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Ανέφερε, ότι το μισθολογικό κόστος στον ελληνικό δημόσιο τομέα, θα είναι συγκρατημένο, λόγω των περικοπών και των αλλαγών που προωθούνται για τη βελτίωση των δημόσιων οικονομικών και πως δεν υπάρχει ανάγκη για οποιεσδήποτε περαιτέρω παρεμβάσεις σε ό,τι αφορά τις μισθολογικές πολιτικές στον ιδιωτικό τομέα.
Τέλος, ο Πρόεδρος του Eurogroup, Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ, λίγο μετά τη λήξη του Συμβουλίου Eurogroup, τόνισε ότι το Συμβούλιο επιβεβαίωσε την ετοιμότητα των χωρών της ευρωζώνης να διαθέσουν το πρώτο μέρος των διμερών συντονισμένων δανείων προς την Ελλάδα. Σημείωσε, ακόμη, ότι ο Έλληνας υπουργός οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου ενημέρωσε λεπτομερώς το Συμβούλιο για την πορεία εφαρμογής του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. "Έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν πιστεύουμε ότι η Ελλάδα δεν θα ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και απορρίπτουμε όσα έχουν γραφεί στα ΜΜΕ σχετικά με αυτό το ζήτημα. Φυσικά θα παρακολουθούμε πολύ στενά όλες τις εξελίξεις στην Ελλάδα", ανέφερε ο Ζ. Γιουνκέρ
~**Ταϊλάνδη: απαγόρευση της κυκλοφορίας στην Μπανγκόκ επέβαλε το υπουργείο Άμυνας
Ο στρατός της Ταϊλάνδης ανακοίνωσε ότι σταματά την επιχείρηση εκκένωσης του στρατοπέδου των αντικυβερνητικών διαδηλωτών στο κέντρο της Μπανγκόκ, το οποίο πλέον είναι "υπό έλεγχο", σύμφωνα με εκπρόσωπο της αστυνομίας, ενώ παράλληλα το υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη το βράδυ θα επιβληθεί απαγόρευση κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα.
Από την πλευρά τους, οι αρχηγοί των "κόκκινων πουκαμίσων" κάλεσαν τους οπαδούς τους να σταματήσουν τις διαδηλώσεις και στη συνέχεια παραδόθηκαν στην αστυνομία, ύστερα από την επίθεση που εξαπέλυσε ο στρατός εναντίον του στρατοπέδου τους.
"Σταματάμε τις διαδηλώσεις μας τώρα", δήλωσε ο Ναταγιούτ Σαϊκουάρ, ένας από τους βασικούς ηγέτες των διαδηλωτών, απευθυνόμενος στα χιλιάδες "κόκκινα πουκάμισα" που ήταν συγκεντρωμένα στην περιοχή της πρωτεύουσας που είχαν καταλάβει από τις αρχές Απριλίου.
"Το ξέρω ότι είναι απαράδεκτο για ορισμένους από εμάς και ότι μερικοί δεν θέλουν ούτε να το ακούσουν, αλλά δεν μπορούμε πλέον να αντισταθούμε", πρόσθεσε.
"Προσφέρουμε την ελευθερία μας με αντάλλαγμα την ασφάλειά σας. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε", κατέληξε. "Ζητώ απ' όλους σας να επιστρέψετε σπίτια σας".
Λίγο μετά τη δήλωση αυτή, οι διαδηλωτές άρχισαν να εγκαταλείπουν το στρατόπεδο, ενώ επεισόδια εξαλουθούν να σημειώνονται στη γύρω περιοχή, σύμφωνα με μαρτυρία δημοσιογράφου του γαλλικού πρακτορείου ειδήσεων.
Τα "Κόκκινα Πουκάμισα" ξεκίνησαν τις διαδηλώσεις στα μέσα Μαρτίου, ζητώντας την παραίτηση του πρωθυπουργού Αμπχισίτ Βετζαζίβα και την προκήρυξη εκλογών. Έκτοτε, έχουν σκοτωθεί περισσότερα από 70 άτομα και έχουν τραυματιστεί πάνω από 1.700
~** Στην υποβάθμιση των αξιογράφων των ελληνικών τραπεζών προχώρησε η S&P
Στην υποβάθμιση της αξιολόγησης όλων των κατηγοριών ελληνικών αξιόγραφων ελληνικών τραπεζών, συνδεδεμένων με στεγαστικά δάνεια, προχώρησε την Τρίτη ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor's.
Σύμφωνα με την αξιολόγηση της S&P τα αξιόγραφα των ελληνικών τραπεζών αξιολογούνται πλέον στην κατηγορία "Α" έναντι της αξιολόγησης πάνω από "Α", που διέθεταν προηγουμένως.
Ταυτόχρονα, ο οίκος Fitch εκτιμά ότι το πακέτο στήριξης της Ελλάδας αποτελεί τον δρόμο για την σταθεροποίηση του χρέους της, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί μέχρι το 150% του ΑΕΠ πριν σταθεροποιηθεί το 2013 .-
~** ΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ :
~** 7 αερομεταφορείς κατακυρώθηκαν νέες αεροπορικές συνδέσεις
ME στόχο την τόνωση του ελληνικού τουρισμού, το Yπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε χθες μια σειρά διακρατικών συμφωνιών στον τομέα των αερομεταφορών που αφορούν χώρες εκτός Ε.Ε., αφού όπως σημείωσε χθες ...
~** Κατά 44,6% αυξήθηκαν οι αιτήσεις για συνταξιοδότηση στον δημόσιο τομέα
PAΓΔAIA αύξηση παρουσιάσει ο αριθμός των αιτήσεων για συνταξιοδότηση στον δημόσιο τομέα, παρά τις δεσμεύσεις και τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για διασφάλιση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων όσων μπορούν να συνταξιοδοτηθούν ...
~** Ταϊλάνδη: απαγόρευση της κυκλοφορίας στην Μπανγκόκ επέβαλε το υπουργείο Άμυνας
Ο στρατός της Ταϊλάνδης ανακοίνωσε ότι σταματά την επιχείρηση εκκένωσης του στρατοπέδου των αντικυβερνητικών διαδηλωτών στο κέντρο της Μπανγκόκ, το οποίο πλέον είναι "υπό έλεγχο", σύμφωνα με εκπρόσωπο ...
~** Τον Ιούλιο οι πρώτες "εξετάσεις" της Ελλάδας
Την πορεία της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού και τα νομοθετικά μέτρα που έχουν υιοθετηθεί για τη μείωση του ελληνικού δη
~** Πτωτικά Nikkei και Topix στο χρηματιστήριο του Τόκιο
Πτωτικά κινήθηκε το ιαπωνικό χρηματιστήριο, καθώς, τόσο ο δείκτης Nikkei, όσο και ο δείκτης Topix κατέγραψαν απώλειες. Συγκεκριμ
~** Νόμος του κράτους το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ
Νόμος του κράτους είναι από την Τρίτη το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων
~** Στην υποβάθμιση των αξιογράφων των ελληνικών τραπεζών προχώρησε η S&P
Στην υποβάθμιση της αξιολόγησης όλων των κατηγοριών ελληνικών αξιόγραφων ελληνικών τραπεζών, συνδεδεμένων με στεγαστικά δάνεια,
~** Με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα η παρακράτηση φόρου εισοδήματος μισθών, ημερομισθίων, συντάξεων
«H παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους κατά
Ουέν Τζιαμπάο: "η οικονομία
~** Τα ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ :
~*http://www.sync.gr/stamos1 , Σταμάτιος .-
http://poiisi.ning.com/profiles/blogs/stamos1-2 stamos1 Εργαστήρι .- Stamatios Skoulikas .-
http://snsarfara.blogspot.com/ , STAMOS-ARFARA—GREECE .-
http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/ , vlasios .-
http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/ , stamos- dynami.-
http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/ , Arfra-Messinias .-
http://snsstamoskal.blogspot.com/ , Arfra – Messinias 2 .-
http://arfara-messinias-stamos.blogspot.com/ , Arfara – Messinias 1 – FOTOS .-
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1171479880647#/home.php?=home , STAMOs
http://www.youtube.com/stamos01 ,
~** http://my.live.com/ , http://picasaweb.google.com/SNstam/Stamos02?authkey=c4yYKCCDPi0 , Picasa, Web Albuums…
~**WWW.NETVIBES.COM/SNSTAM .- stamos.-
http://sdentist.spaces.live.com/messages/fakehandlerpage.aspx ,
http://www.facebook.com/editpicture.php?success=1 , .-
http://www.twitter.com/stamos1/ ,
http://www.unyk.com/Registration/RegistrationMain.asp?JS=1,
http://www.slide.com/arrange#blk ,
http://niannap.slide.com/ , http://asnstamrfara.slide.com/ , slide .-
http://www.slide.com/homeview#-pictures ,
http://www.zoosk.com/home.php?from=nav ,
http://www.sonico.com/my_profile_pic.php ,
http://www.shtyle.fm/home.do?_auth_=E2D9456C488E77A142F3CDFE3F7ADE6A , http://www.shtyle.fm/profile.do?userid=12201497 .- http://www.shtyle.fm/uploadPhotos.do?aid=4908493 ,
http://pt.netlog.com/skoulikasstamatios ,
** http://pt.netlog.com/ ,
http://www.tagged.com/home.html ,
http://www.tagged.com/profile.html ,
http://www.panoramio.com/user/3721624 ,
http://www.panoramio.com/upload/, http://www.hi5.com/friend/profile/displaySameProfile.do?userid=248269545 ,
~** ~**! http://snsarfara.blogspot.com/2010/05/08052010.html , ΣΆΒΒΑΤΟ, 08 ΜΑΪ́ΟΥ 20 Ειδήσεις τα Νέα μας σήμερα Σάββατο , 08/05/2010 και άλλα .-
** http://snsarfara.blogspot.com/2010/05/05-2010.html , ΤΕΤΆΡΤΗ, 05 ΜΑΪ́ΟΥ 20 ΕΙΔΗΣΕΙΣ τα Νέα μας σήμερα και άλλα Τετάρτη, 05- Μαϊου - 2010 .-
** http://snsarfara.blogspot.com/2010/05/352010.html , ΔΕΥΤΈΡΑ, 03 ΜΑΪ́ΟΥ 20 ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ 3/5/2010 και διάφορα άλλα σήμερα και χθες .-
** http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2010/05/blog-post.html , ΣΆΒΒΑΤΟ, 08 ΜΑΪ́ΟΥ 20 ΜΑΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ .-
** http://stamos-dynami.blogspot.com/2010/05/06052010.html , http://stamos-dynami.blogspot.com/2010/05/06052010.html , Πέμπτη, 06 Μαΐου 2010
Ειδήσεις σήμερα 06/05/2010 Υγεία για όλους και Παράξενα κι όμως αληθινά
** http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2010/05/452010.html , Τρίτη, 04 Μαΐου 2010 Ειδήσεις τα νέα μας σήμερα και πολλά άλλα 4/5/2010 .-
** http://dimmetoparfara.blogspot.com/2010/05/02052010.html , κυριακή, 02 μαΐου 2010 ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ 02/05/2010 και τα άλλα .-
** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2010/05/blog-post.html , ΣΆΒΒΑΤΟ, 01 ΜΑΪ́ΟΥ Αυτοί που μας γράφουν χθες και σήμερα .-
** http://snsarfara.blogspot.com/2010/05/09-05-2010.html , ΚΥΡΙΑΚΉ, 09 ΜΑΪ́ΟΥ 20 ΕΙΔΗΣΕΙΣ Τα Νέα μας σήμερα και άλλα 09- 05 -2010 .-
**
Online petition - ΑΡΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
~**ΑΡΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
24696 Signatures
Published by zoi paouri on May 07, 2010
Category: Politics
Region: Greece
Target: Πρόεδρος Δημοκρατίας, Πρόεδρος Ελληνικής Βουλής
Web site: http://www.facebook.com/help/?ref=pf#!/pages/YPOGRAPHOUME-GIA-TEN-ARSE-TES-BOULEUTIKES-ASYLIAS/112585775449910
Background (Preamble):
Οι πολίτες της Ελλάδας ζητούν ισότητα ενώπιον του νόμου, ως εκ τούτου απαιτούν να αρθεί η βουλευτική ασυλία.The citizens of Greece demand equality before the law, and as such, they also demand that the immunity of Members of the Greek Parliament be repealed.
Petition:
Ελληνικό κείμενο/Greek text Εγώ, ως Ελληνας/Ελληνίδα πολίτης, γνωρίζοντας πως το πολίτευμα της χώρας μου είναι η Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία και επειδή θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η Λαϊκή Κυριαρχία και η ισότητα όλων των πολιτών έναντι των νόμων και του Συντάγματος, έχω την εύλογη και δίκαιη απαίτηση να αρθεί μέσω της συνταγματικής προβλεπόμενης διαδικασίας η βουλευτική ασυλία με αποκλειστικό σκοπό την ισόνομη εφαρμογή του νόμου και κατά Ελλήνων Βουλευτών που τυχόν αντισυνταγματικά και παράνομα πλουτίζουν σε βάρος της περιουσίας του Ελληνικού Κράτους και των Ελλήνων πολιτών.Δεν έχω πρόθεση να προσβάλω κανέναν, απλά επιθυμώ να προστατεύσω το Ελληνικό Δημόσιο απο μελλοντικές ή υφιστάμενες παράνομες ενέργειες που μόνο στόχο έχουν τον παράνομο πλουτισμό των ολίγων με αποτέλεσμα τη σταδιακή πτώχευση του Ελληνικού Κράτους. Όποιος - ακόμα και βουλευτής - έχει αφαιρέσει παράνομα, άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενος, από τη περιουσία του Ελληνικού Κράτους θα πρέπει να παραπέμπεται προς έλεγχο των πράξεών του ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης όπως προβλέπει το Σύνταγμά μας, ανεξάρτητα από την ιδιαίτερη θέση του, ακόμα και κατά τη διάρκεια της θητείας του ως εκπρόσωπος του Λαού. Τετοια πράξη διαπιστούμενη από την Δικαιοσύνη συνιστά το αδίκημα της εσχάτης προδοσίας.Απαιτώ εύλογα και δίκαια αυτοί που ψηφίζω να είναι ίσοι απέναντί μου και να μη μπαινουν στο απυρόβλητο αμέσως μετά την είσοδό τους στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.Ψηφιζω υπερ της νομικής δέσμευσης των περιουσιακων στοιχειων των βουλευτων, προς εξασφάλιση της εξόφλησης του χρέους που αποδεδειγμενα δημιούργησαν οι ίδιοι, εφευρισκοντες... τη βουλευτική ασυλία την οποία ουδέποτε εγω προσωπικα υποστήριξα.Να ελεγxθούν δικαστικά όλοι οι διατελέσαντες από το έτος 1981 μέχρι και σήμερα βουλευτές, για ολα τα ποινικά αδικήματα που έχουν τελέσει κατά της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου, ακόμα δε και για εκείνα που έχουν παραγραφεί, προς αποκατάσταση της αλήθειας και της ιστορίας μας.Παρακαλώ δεχθείτε το αίτημά μου αυτό, περί άμεσης άρσης της βουλευτικής ασυλίας ως ενεργού πολίτη αυτής της ελεύθερης χώρας που γέννησε και δίδαξε τη Δημοκρατία.-----------------------------------------------------------------------English TextTo the President of Democracy, to the President of the Greek ParliamentAs a Greek citizen, in the knowledge that my country constitutes a presidential parliamentary republic, and due to the fact that national sovereignty and the equality of all citizens before the law and the Constitution are the foundation of this constitution, it is within my rights to make the fair and equitable petition that parliamentary immunity be waived via constitutional procedures, with the sole purpose of equal application of the law to those cases in which Greek Members of Parliament have acted unlawfully in the interests of personal financial gain, thus violating the Constitution, to the detriment of the Greek State and Greek citizens. I wish no offence, but only to protect the Greek State from future or existing unlawful acts which have the sole purpose of financial gain of a few individuals, resulting in the gradual insolvency of the Greek State. Whoever has gained wealth directly or indirectly by unlawful means – whether they are a Member of Parliament or a private citizen, should be directly arraigned and their actions subjected to legal scrutiny before the Greek Court of Justice according to our Constitution, irrespective of their privileged post, even during their term as a representative of the People. Any such action that is confirmed by the Court of Justice constitutes an act of high treason. I fairly and equitably demand that those for whom I vote retain their equality before the law with citizens such as myself, and that they not enjoy immunity upon entry into the Greek Parliament. I vote in favour of the legal confiscation of the assets belonging to MPs found guilty by law, in order to ensure the repayment of the debt which they have admittedly caused, by inventing Parliamentary immunity, which I personally have never supported with my vote.All present and past MPs who have served in government since 1981, to include incumbent MPs, should be examined for all unlawful and criminal actions taken against the assets of the Greek State, including those which have expired under the statute of limitations, in order for truth and transparency to be reinstated in the history of our nation. Please accept this petition regarding the immediate repeal of Parliamentary immunity, as the request and demand of an active citizen of this free nation which gave birth to, and taught the meaning of Democracy.
~** In response to: "Στου Κεμάλ το σπίτι"
Από:
NICHOLAS GEORGANTZAS (georgantzas@fordham.edu )
Εστάλη:
Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010 9:11:53 μμ
Προς:
Δικηγορικό Γραφείο Γ. Λ. Κόκκα & Συνεργατών (geoko@otenet.gr )
Ιδιαίτ. κοιν.:
snstam@gmail.com
In response to: "Στου Κεμάλ το σπίτι"
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/05/h_19.html
I see a lot of reaction to the efforts by Turks to identify themselves as
Hellenes. Why?
If our Byzantine ancestors made the mistake of giving the Turks technical
know-how, but no hellenic παιδεία and αγωγή, why must we keep ignoring
their cry today to identify with our hellenic civilization? Both the Jews
and the Romans had the same problem.
Left unguided by us, the Romans had to modify our hellenic civilization in
order to make it fit their world of an empire, as opposed to our hellenic
democracy. If left unguided by us, the Turks will keep making the same
mistakes with their Ottoman Empire.
The Jews too had to modify our hellenic civilization in order to fit their
world. Left unguided by us Hellenes (Seleucid Empire), the Jews had to
revolt under the Maccabees in order to preserve their cultural identity. If
only we had helped them get it right...
All I am saying here is that there might be a unique opportunity now for us
Hellenes to correct our mistakes of the past with the Jews and the Romans.
And as we try to get it right with the Turks this time around, we might
even get it right for ourselves, i.e., really understand what it means to
be true Hellenes.
But please, do NOT yet mix any religious sign (πρόσημο) with this idea.
Let’s keep it on the civilization level (πολιτιστικό επίπεδο and
πολιτιστική καλλιέργεια).
Most cordially,
Nikos
Nicholas C. GEORGANTZAS
FORDHAM UNIVERSITY BUSINESS SCHOOLS
New York, NY 10023-7484, U.S.A.
_______________________________________________________________
PS: ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ 2.000.000 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ.
ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΚΑΙ ΕΣΥ!
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ!
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ!
http://www.gopetition.com/online/36021.html
Από τον Αλέξανδρο Στεφανόπουλο:
http://www.greekamericannewsagency/
~**
* ~*** http://www.youtube.com/watch?v=fQgb646DqXY ,
Στην κουζίνα του σπιτιού , ώρα μαγειρέματος Αρφαρά 2010 :
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου