Όνειρο κάθε εχέφρονα ανθρώπου είναι να δημιουργήσει οικογένεια .- Να φέρει στον κόσμο παιδιά . Να έχει κατορθώσει την κληρονομική του βιολογική συνέχεια στην δημιουργεία της ζωής , με τυς απογόνους , με τη δημιουργεία οικογένειας με παιδιά , τουλάχιστον για τους περισσότερους δύο ή και τρία παιδάκια .- Αυτή ουσιαστικά είναι η λογική και αληθινή ανθρώπινη δημιουργία ! Δημιουργία σωστών παιδιών , με αρχές και ιδανικά .! Γι΄αυτό και ουσιαστικά μια από τις ευτυχέστερες στιγμές της ζωής του είναι η στιγμή του ερχομού ενός παιδιού στον κόσμο .- Η ανατροφή ενός παιδιού απ΄ τους γονείς δεν είναι εύκολη υπόθεση .- Και μάλιστα σήμερα , στην αστικοποιημένη κοινωνία μας, που και οι δυο γονείς είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται , τις πιο πολλές φορές.- Μακριά από τα σπίτια .-
** Ένας δύσκολος σταθμός του σταδίου ανατροφής του παιδιού , είναι η στιγμή που οι γονείς θα υποχρεωθούν , εκ των πραγμάτων , να βγάλλουν το παιδί τους από το σπίτι και να το οδηγήσουν στον παιδικό Σταθμό .- Είναι μια δύσκολη ώρα , καθώς το παιδί αφήνει τη ζεστή ατμόσφαιρα -θερμοκήπιο αγάπης πρέπει να είναι - του σπιτιού , αποχωρίζεται τους γονείς και πηγαίνει να συναντήσει ένα άλλο περιβάλλον με τη δασκάλα ( αντικαταστράτια της μάννας ) και με συνομήλίκους που ΄ χουν και αυτοί τα δικά τους προβλήματα .- Είναι μια ώρα αλλαγής με τα συναισθήματα σε ρυθμούς παλίρροιας και αμπώτιδας .- Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγεται ξαφνικά στη ζωή του παιδιού !
* Στο νέο περιβάλλον πρέπει το παιδί μας , να συνηθίσει και να προσαρμοστεί ανάλογα .- Και εδώ , θέλει την άμεση στήριξη και των γονιών και των ανθρώπων της υποδοχής .-
Γι΄ αυτό θα πρέπει από τους γονείς να έχει γίνει μια προετοιμασία πρίν το παιδ'ι , διαβεί το κατώφλι του παιδικού σταθμού .-
Να του εξηγήσουν ότι αυτό το νέο βήμα είναι απαραίτητο να γίνει και πως στο νέο περιβάλλον του σταθμού , θα μάθει καινούργια πράγματα και τόσα που δεν μπορεί απ΄ τους γονείς να τα μάθει .- Να του καλλιερήσουν την ιδέα πως η δασκάλα θα το αγαπάει όπως η μάννα τους και πως με τα υπόλοιπα παιδιά θα παίζει και θα χαίρεται μαζί τους το παιχνίδι .-
* Παράλληλα όμως , θα πρέπει να του δώσουν να καταλάβει πως όσο κι αν είναι όμορφα εκεί που θα πάει δεν είναι σπίτι του και πως θα πρέπει να ακολουθεί κάποιους κανόνες , όπως συμβαίνει και με τ΄ άλλα παιδιά .-
Να ακούει τις συμβουλές της δασκάλας του και να ξέρει πως , αν αυτό συμβαίνει , οι γονείς του θα΄ ναι περήφανοι γι΄ αυτό .-
Θα πρέπει ακόμα , να το προετοιμάσουν για το πρωϊνό ξύπνημα , που για το μικρό είναι , αναντίλογα , μια " βάρβαρη ώρα " .-
* Σε αυτό θα βοηθήσουν δύο γεγονότα .-Το ένα να το έχουν συνηθίσει να κοιμάται νωρίς το βράδυ και το άλλο να του έχει γίνει συνήθεια το πρωϊνί ξύπνημα , ένα χρόνο ή κάποιους μήνες νερίτερα .-
* Έτσι θα αποφευχθούν τυχόν γκρίνιες και τα συνηθισμένα - κατά κανόνα - κλάματα .-
* Άλλωστε , ξυπνώντας πρώί θα ΄ χει την ευκαιρία να πιεί το πρωϊνό του και να ξεκινήσει πιο χαλαρά την ημέρα του .- Υπάρχει περίπτωση , η η προσαρμογή να μην είναι όπως την επιθυμούν και τη θέλουν οι γονείς .- Και να υπάρξη αντίδραση από την πλευρά του .- Θα πρέπει τότε , η συμπεριφορά μας να , ναι ανάλογη .- Ή θα του φερθούν ήπια ή και αυστηρά .- Ότι από τα δύο φέρει αποτέλεσμα .-
* Αν δεν πετύχουν το επιθυμητό μπορεί να το πάρουν για λίγο απ΄ το σταθμό , οπότε ενδέχεται να το αναζητήσει μόνο του , γιατί κάτι θα θυμάται και απ΄αυτόν - και περισσότερο τα ομαδικά παιχνίδια , τα τραγούδια και άλλα ...
* Εν κατακλείδι , τονίζεται ότι η ομαλή προσαρμογή του παιδιού στον παιδικό σταθμό , εξαρτάται , εν πολλοίς , απ΄ την συμπεριφορά των ιδίων των γονέων .- Σ.τάθης Παρασκευόπουλος , 2009 .-
~* ΤΟ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ ΣΤΟ ΚΟΠΑΝΑΚΙ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ : ...για το παζάρι.Ένας θεσμός που κρατάειπάνω από 60 χρόνια και αποτελεί ισχυρόπαράγοντα ανάπτυξης για την περιοχή.-
Στην αγορά του προεξάρχουσα θέση έχουνκυρίως τα αγροτικά προϊόντα, αλλά δεν λείπουν και τα βιομηχανικά είδη.-
Οι τιμές είναι προσιτές και ο κόσμος σπεύ-δει να αγοράσει τα προς το ζειν. -
Εδώ συναντά κανείς ανθρώπους από διά-φορα μέρη της Μεσσηνίας,ακόμα και απότην επαρχία Ολυμπίας.-
Είτε αυτοί είναι παραγωγοί-πωλητές,είτε αγοραστές.-
*
Από τις σελίδες Χαμομηλάκι !! :
· Ανακαλύψτε τη ζωή με τα παιδιά σας Ανακαλύψτε την παιδική... χαρά
· Παγκόσμιο μαθηματικό βραβείο στον Ελληνα φοιτητή Γιώργο Σακελλάρη!!
· Νερό - δηλητήριο σε δημοτικά σχολεία
Ανακαλύψτε τη ζωή με τα παιδιά σας Ανακαλύψτε την παιδική... χαρά
Posted: 13 Oct 2009 08:09 AM PDT
Ενας χρηστικός οδηγός με προτάσεις, που θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε την καθημερινότητα με τα παιδιά σας
Της τράβηξε επίμονα την μπλούζα. «Μισό λεπτό, μιλάω στο τηλέφωνο». Η κίνηση επαναλήφθηκε. «Μαμά, σ' αγαπάω πολύ! Είσαι η καλύτερη μαμά στον κόσμο». Τα μάτια τής «καλύτερης» γούρλωσαν και άρχισαν να γυαλίζουν. Εκλεισε το τηλέφωνο και άρχισε να σκέφτεται τι ήταν αυτό που έκανε την 5χρονη κόρη της να της μιλήσει έτσι για πρώτη φορά. Ηταν απλό: Είχαν περάσει όλη τη μέρα μαζί παίζοντας...
.
Τα σημαντικότερα πλάσματα για μας χρειάζονται το πιο πολυπόθητο αγαθό της ζωής μας. Το χρόνο μας. Κι εμείς αντί να τους τον δίνουμε απλόχερα, έχουμε συνέχεια δουλειά και ψάχνουμε να βρούμε μια ώρα «για τον εαυτό μας». Τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να μοιραστούμε αυτό το χρόνο με τα παιδιά μας; Γιατί θεωρούμε ότι ο δικός μας χρόνος δεν μπορεί να είναι κοινός με το δικό τους; Γιατί, πολύ απλά, εγκλωβιζόμαστε στα τετριμμένα και στην «τρέλα» της καθημερινότητας.
Προτιμάμε να τ' αφήσουμε να χαζεύουν με τις ώρες το χαζοκούτι ώστε να μπορέσουμε ν' ασχοληθούμε με τα «δικά μας», ή στην καλύτερη περίπτωση να τα πηγαίνουμε κάθε μέρα στην ίδια παιδική χαρά, φυσικά χωρίς να συμμετέχουμε στο παιχνίδι τους. Είναι γνώριμη η εικόνα των γονιών που κάθονται με το τσιγαράκι τους στα παγκάκια συζητώντας με άλλους ενήλικους και οι μόνες φορές που απευθύνουν το λόγο στα παιδιά τους είναι για να τους πουν «εδώ κοντά, να σε βλέπω» ή «σου είπα μην το κανεις αυτό, θα πέσεις».
Και τι έγινε αν τα βλέπουμε εκ του μακρόθεν και «νοιαζόμαστε» για τη σωματική τους ακεραιότητα; Την ίδια στιγμή οι γονείς που κατεβαίνουν με φόρα τις τσουλήθρες, ουρλιάζοντας μαζί με τα πιτσιρίκια, αντιμετωπίζονται από τους υπόλοιπους με ένα συγκαταβατικό χαμόγελο που κρύβει μέσα του αρκετές δόσεις φθόνου.
Εκατοντάδες είναι οι δραστηριότητες που μπορούμε να επιλέξουμε να απολαύσουμε μαζί με τα παιδιά μας. Εμπειρίες που μοιράζονται και μας δένουν μαζί τους, βοηθώντας εκείνα να 'ρθουν πιο κοντά μας και εμάς να τα καταλάβουμε.
Η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών δεν χρειάζεται χρήματα. Και σίγουρα δεν χρειάζεται όλα όσα ξοδεύουμε για να τους αγοράσουμε παιχνίδια, ώστε να ξεπλύνουμε τις τύψεις μας όταν τα αφήνουμε να παίξουν μόνα τους.
Μουσεία με εξαιρετικές δραστηριότητες κάθε μέρα, αφηγήσεις παραμυθιών, θεατρικά παιχνίδια, κλαμπ μικρών μαγείρων, πάρκα με «extreme» σπορ για όλη την οικογένεια, Πλανητάριο, Βοτανικός Κήπος, δάση και άλση με οργανωμένες υποδομές είναι λίγα απ' όσα μπορείτε να απολαύσετε μαζί με τα παιδιά σας. Οχι παρατηρώντας τα· συμμετέχοντας.
Τι μας εμποδίζει όταν παίρνουμε ποδήλατο ή πατίνια για τον κανακάρη μας, να παίρνουμε και για μας; Πότε ήταν η τελευταία φορά που κουνήσαμε τα πόδια μας μια μπροστά, μια πίσω για να φτάσει η κούνια ψηλάααα...
Τα παιδιά, σύμφωνα με τους ειδικούς, διψούν για αλληλεπίδραση. «Αρκεί να ανακαλύψουμε τα κοινά μας ενδιαφέροντα, να καλλιεργήσουμε μαζί τις δεξιότητές μας επιβραβεύοντας ο ένας τον άλλο». Κάνοντας κάτι διαφορετικό από τα τετριμμένα, με το παιδί, είναι σίγουρο ότι θα περάσουμε καταπληκτικά.
Η «Ε» ετοίμασε έναν χρηστικό οδηγό με αρκετές προτάσεις «διαφορετικές» απ' αυτές της καθημερινότητας. Με συμμετοχή όλης της οικογένειας, εκτός από τις δεξιότητες που θα αναπτύξει ο καθένας και τις γνώσεις που ενδεχομένως να πάρει, ευνοείται η ψυχική υγεία όλων των μελών. «Αγχολυτικές» εκδρομές στην Πάρνηθα, σεμινάρια κεραμικής, αφηγήσεις παραμυθιών για μικρούς και μεγάλους σε μουσεία, ή πιο «active» καταστάσεις, όπως τοξοβολίες και αναρριχήσεις και αγώνες με καρτ είναι μερικές μόνο από τις αμέτρητες επιλογές που είναι προσιτές σε όλους.
Η έλλειψη πράσινου μπορεί να είναι μια σκληρή πραγματικότητα, όμως οάσεις υπάρχουν. Η εξερεύνηση των μικρόκοσμων που υπάρχουν στη φύση ίσως τελικά να μην είναι τόσο μακριά. Ακόμα και μια βόλτα στη γειτονιά με τα πόδια, σε δρόμους από τους οποίους δεν συνηθίζουμε να περνάμε, μπορεί να μας προσφέρει κάτι καινούργιο.
Αρκεί να είμαστε μαζί και να 'χουμε κλείσει το κινητό μας...
ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ
Μπορείτε να τους δώσετε τον ουρανό με τ' άστρα...
Εκδρομή στην Πάρνηθα
Ακόμα και μια απλή βόλτα για πεζοπορία και πικ-νικ στο βουνό της Πάρνηθας θα είναι κάτι διαφορετικό για τα παιδιά σας και για σας. Θα τρέξετε στη φύση, θα φτιάξετε μαζί τη δική σας κρυψώνα ανάμεσα στους κορμούς των αιωνόβιων ελάτων, θα πιείτε κρυστάλλινο νερό από τις πηγές, θα κυνηγήσετε πεταλούδες. Θα κάνετε δηλαδή ό,τι δεν μπορείτε να κάνετε στην καθημερινότητά σας στο κλεινόν άστυ.
Μην ξεχάσετε να επισκεφτείτε το καταφύγιο στο Μπάφι όπου, αν το έχετε κανονίσει από πριν, τα παιδιά μπορούν να συμμετάσχουν σε υπαίθριες δραστηριότητες, όπως δενδροαναρρίχηση, προσανατολισμός, διελκυστίνδα, εναέριο πέρασμα και πολλά άλλα παιχνίδια ομαδικότητας, συνεργασίας και άμιλλας. Αρκεί να έχετε σχηματίσει ένα μικρό γκρουπ ώστε να μπορέσετε να συμμετάσχετε στα οικογενειακά προγράμματα.
*Πληροφορίες: http://www.mpafi.gr/
, 210-2403556 (καταφύγιο) και 210-3833168 (γραφείο Αθήνας)
Βόλτα στο κέντρο της Αθήνας
Εχετε σκεφτεί ποτέ πόσο πολύ θα μπορούσε να διασκεδάσει το παιδί σας κάνοντας βόλτα στο κέντρο με τα μικρά τρενάκια ή στο... μπαλκόνι των μεγάλων διώροφων κόκκινων λεωφορείων; Εκτός του ότι θα δει την πόλη του με άλλα μάτια και θα ενημερωθεί με τη βοήθειά σας για όσα θα αντικρίσει, είναι σίγουρο ότι θα ενθουσιαστεί με τα διαφορετικά αυτά μέσα μαζικής μεταφοράς.
Πάρτε το Μετρό, κατεβείτε στο Σύνταγμα και πηγαίνετε στην αρχή της Ερμού, όπου και θα σας περιμένει το «Χαρούμενο Τρενάκι» από τις 9 το πρωί έως τις 12 το βράδυ. Το λιλιπούτειο τρενάκι, που μοιάζει ψεύτικο, θα σας κάνει βόλτα σε Μοναστηράκι, Θησείο, Πλάκα και Ακρόπολη για μία ώρα (6 ευρώ για τους ενήλικους και 3 για τα παιδιά).
Στην επιστροφή μπορείτε να ταΐσετε τις παπίτσες στον Εθνικό Κήπο και να επισκεφθείτε την Παιδική Βιβλιοθήκη. Εκεί υπάρχουν δύο αναγνωστήρια με περίπου 6.000 βιβλία και μια αίθουσα παραμυθιού και μουσικής ακρόασης. Το πρώτο Σάββατο κάθε μήνα η αφηγηματική ομάδα «Παραμυθοσέντουκο» καλωσορίζει το μήνα που έρχεται με αφηγήσεις λαϊκών ελληνικών παραμυθιών, συνοδεία ζωντανής μουσικής ειδικά γραμμένης για τα παραμύθια.
*Πληροφορίες: http://www.cityofathens.gr/
, http://www.citysightseeing.gr/
, Παιδική βιβλιοθήκη Εθνικού Κήπου 210-3236503.
Kart
Μπείτε στα μικρά αγωνιστικά αυτοκινητάκια και τρέξτε μαζί με τα παιδιά σας (από 8 ετών και πάνω) σε ασφαλές περιβάλλον. Θα χρειαστείτε μόνο τα αθλητικά σας παπούτσια αφού κράνη θα σας δώσουν εκεί. Στις περισσότερες πίστες υπάρχουν εκπαιδευτές που μαθαίνουν στα παιδιά τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης ώστε να καταφέρουν να σας «πατήσουν»!
*Πληροφορίες: Kart Ασπροπύργου 210-5570839. Kart Center Αγίου Κοσμά 210-9851660, 210-9851546. Kartodromo Αφίδνες 22950-23265.
Βοτανικός Κήπος
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο βοτανικό κήπο της Ελλάδας και της ανατολικής Μεσογείου και παρότι άνοιξε πριν από 31 χρόνια (!), παραμένει άγνωστος στους περισσότερους κατοίκους της «πρωτεύουσας με το λιγότερο πράσινο». Βρίσκεται στο Χαϊδάρι και καλύπτει συνολικά μια έκταση 1.860 στρεμμάτων με φυσική κυρίως βλάστηση, διακόσια από τα οποία είναι καλλιεργημένα και φιλοξενούν 2.500 είδη φυτών, κατανεμημένα σε διαφορετικά θεματικά τμήματα.
Είναι ιδανικός χώρος για όλους τους λάτρεις της φύσης και ιδιαίτερα για τους γονείς που επιθυμούν να εμφυσήσουν στα παιδιά τους την αγάπη και το σεβασμό για το περιβάλλον. Πάρτε το κατατοπιστικό έντυπο από την είσοδο και πηγαίνετε να εξερευνήσετε τη «λίμνη με τα βήματα», τα παρτέρια του ανθώνα, το «διάδρομο» από μπαμπού και όλα τα υπόλοιπα εντυπωσιακά τμήματα του κήπου. Διαθέτει καφέ-εστιατόριο και παιδότοπο. Δεν επιτρέπονται τα ποδήλατα και οι αθλοπαιδιές για ευνόητους λόγους.
*Πληροφορίες: 210-5811557, 210-5812582
Αττικό Αλσος και Αλσος Στρατού Γουδή
Εκατοντάδες στρέμματα για τρέξιμο, παιχνίδια, ποδηλατάδες, οποιοδήποτε ομαδικό άθλημα περιλαμβάνει μπάλες και πάσης φύσεως δραστηριότητα που χρειάζεται χώρο. Το Αττικό Αλσος έχει έκταση 550 στρεμμάτων και αποτελείται από δύο λόφους με βραχώδεις γυμνές πλαγιές και γκρεμούς. Περιέχει δασύλλια με κυπαρίσσια, πεύκα και άλλα είδη δένδρων και ένα σπήλαιο. Υπάρχει υπαίθριο θέατρο με εγκαταστάσεις παρασκηνίου και κυλικείο, θερινός κινηματογράφος, δύο αναψυκτήρια, παιδική χαρά (για παιδιά κυρίως προσχολικής ηλικίας), υπαίθρια γήπεδα βόλεϊ, μπάσκετ και τένις, χώρος αποδυτηρίων και υπαίθριος χώρος στάθμευσης. Οι αθλητικές εγκαταστάσεις έχουν ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Το Αλσος Στρατού στο Γουδή αποτελεί μία δημόσια έκταση 965 στρεμμάτων, στα όρια των Δήμων Αθηναίων, Ζωγράφου και Παπάγου, δήμων που αποτελούν μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής. Παρά το γεγονός ότι βρίσκεται δίπλα στους δύο μεγάλους οδικούς άξονες της πόλης, τις λεωφόρους Μεσογείων και Κατεχάκη, πολύ κοντά στη λεωφόρο Κηφισίας και σε δύο σταθμούς του μετρό, έχει διατηρήσει τα χαρακτηριστικά εκείνα που του επιτρέπουν να λειτουργήσει ως «άνοιγμα» και ως συνέχεια του όρους του Υμηττού. Στα δύο από τα τέσσερα «δίδυμα» υπόστεγα του Αλσους του Στρατού λειτουργεί σήμερα η Εθνική Γλυπτοθήκη, ενώ υπάρχει και ένα αναψυκτήριο.
*Πληροφορίες: Αττικό Πράσινο networkedblogs.com/p12958404
Adventure Park
Πώς θα σας φαινόταν να κάνετε τις... μαϊμούδες μαζί με τα παιδιά σας; Να πηδάτε από δέντρο σε δέντρο, να «πετάτε» σε ύψος 15 μέτρων; Αν δεν έχετε υψοφοβία, μπορείτε να επισκεφτείτε τον χώρο αναψυχής στη Μαλακάσσα και να συμμετάσχετε σε δραστηριότητες μέσα στο δάσος που έχουν σχέση με τη φύση αλλά και με την περιπέτεια. Εμπειροι εκπαιδευτές θα σας βοηθήσουν να εξοικειωθείτε σε διαφορετικού επιπέδου διαδρομές ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και το φόβο των... μαμάδων, αφού υπάρχουν ιπτάμενες διαδρομές για όλα τα γούστα.
Μέσα στο πάρκο υπάρχει καφετέρια αλλά μπορείτε να πάρετε μαζί σας φαγητό και να κάνετε πικ-νικ, αφού ούτως ή άλλως η είσοδος είναι δωρεάν. Κόστος έχουν μόνο οι... εναέριες δραστηριότητες.
*Πληροφορίες: http://www.adventure-park.gr/
, 210-3390985, 22950-98335
Καλλιτεχνούπολη
Τα πάντα μπορείτε να κάνετε εκεί! Πρόκειται για ένα πρότυπο κέντρο δημιουργικής απασχόλησης παιδιών στον Πειραιά, έναν μοναδικό χώρο εικαστικών τεχνών, μουσικής και θεατρικής έκφρασης που φέρει την υπογραφή της παιδικής φαντασίας και δημιουργικότητας σε κάθε γωνιά του. Τα παιδιά διασκεδάζουν, εκφράζονται, μαθαίνουν, δημιουργούν και κοινωνικοποιούνται κάνοντας αυτό που ξέρουν καλύτερα: Παίζουν.
Απευθύνεται σε παιδιά από δυόμισι έως 15 ετών και περιλαμβάνει πολλά εργαστήρια μεταξύ των οποίων: «Κατασκοπεύοντας με το μικρό μου μάτι», «Η Μόνα Λίζα με κυνηγάει», «Κόκκινη πινελιά στη μύτη σου». Ξεχωρίσαμε και το Kids Cooking Club, ένα εργαστήριο δημιουργικής απασχόλησης όπου μέσα από τον κόσμο της μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής τέχνης τα παιδιά εκφράζονται και χρησιμοποιούν τη φαντασία τους. Θα γευτούν πρωτόγνωρα υλικά, θα εντάξουν στη ζωή τους τη σωστή θρέψη, θα διακοσμήσουν όπως ονειρεύονται, θα μεταμορφωθούν σε chef μέσα από τις βασικές τεχνικές, μα πάνω απ' όλα θα βουτηχτούν σε μια λαχταριστή διασκέδαση.
*Πληροφορίες: http://www.kallitexnoupoli.gr/
, 210-4514888
Πλανητάριο
Οι εξαιρετικές ταινίες θόλου στο ψηφιακό Πλανητάριο του Ευγενίδειου Ιδρύματος αποτελούσαν πάντα μια μαγευτική δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους. Τι πιο ωραίο από το να γέρνετε το κεφάλι σας πίσω, κρατώντας το χέρι του παιδιού σας και να απολαμβάνετε με εντυπωσιακό τρόπο τη γνώση που μεταγγίζεται μέσα από τις ταινίες.
Πρόσφατα μάλιστα άρχισε να προβάλλεται και η ολοκαίνουρια «Van Gogh: Ο πυρετός του χρώματος», μια φαντασμαγορική όσο και τρυφερή ταινία θόλου, μια ταινία αφιερωμένη σε έναν από τους μεγαλύτερους ζωγράφους όλων των εποχών, τον Vincent Van Gogh. Αν μάλιστα βρίσκετε ωραία την ιδέα να μάθετε πώς ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής μπορεί να σας βοηθήσει να μετατρέψετε μια απλή φωτογραφία σας σε ζωγραφιά ενός βιβλίου και μάλιστα ιδωμένη μέσα από τα μάτια του Van Gogh, η Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου διοργανώνει ένα πρωτότυπο εργαστήριο για μικρούς (από 12 ετών) και μεγάλους, το «Εικονογράφηση βιβλίου με Η/Υ».
*Πληροφορίες: http://www.eugenfound.edu.gr/
Ελληνικό Παιδικό Μουσείο
Πολυθεματικό μουσείο με ποικίλες δραστηριότητες, όπου το κάθε έκθεμα είναι διαφορετικό και σκοπό έχει να βοηθάει κάθε παιδί να ανακαλύπτει, να κατανοεί, να μαθαίνει και να χαίρεται τον κόσμο μέσα στον οποίο ζει. Τα προγράμματα διαφέρουν κάθε Σαββατοκύριακο και πολλές φορές «δανείζονται» θέματα από τις εποχές.
«Οι πέτρες του Πέτρου» για παράδειγμα, μεταμορφώνουν το χώρο του μουσείου σε ένα «λατομείο» όπου μικροί και μεγάλοι εξερευνούν μαζί το μαγικό κόσμο της πέτρας. Κρυμμένοι θησαυροί, φανταστικές περιπέτειες, πέτρινες κατασκευές και μυστήρια απολιθώματα μας περιμένουν να τα ανακαλύψουμε και να παίξουμε μαζί τους.
Στο «Σπίτι του Αλχημιστή» απλώνονται μπροστά μας τα μυστικά ενός αλχημιστή που ζούσε πριν από πολλά πολλά χρόνια και γίνονται αφορμή για να ζήσουν τα παιδιά τη χαρά του πειράματος και της φαντασίας.
Στο «Φάντασμα της όπερας» τα παιδιά ενημερώνονται ότι κάποτε το κτίριο του Παιδικού Μουσείου αποτέλεσε την κατοικία του διάσημου τενόρου, Τότη Περότη. Ολα κυλούσαν ομαλά, μέχρι που παρουσιάστηκε ένα φάντασμα! Τα παιδιά καλούνται να βρουν τη λύση του αινίγματος και να απαλλάξουν το σπίτι από τη φήμη που το στοιχειώνει.
*Πληροφορίες: http://www.hcm.gr/
, 210-3312995
Ελληνικός Κόσμος
Κάθε Κυριακή οι μουσειοπαιδαγωγοί του κέντρου πολιτισμού περιμένουν τα παιδιά για να παίξουν, να μάθουν, να δημιουργήσουν και να διασκεδάσουν. Φέτος, 43 ολοκαίνουρια προγράμματα θα τους κρατήσουν συντροφιά και θα τα ταξιδέψουν με μία τριακόντορο σε τόπους μακρινούς. Θα κάνουν στάση στην αρχαία Αθήνα, όπου θα ακούσουν ιστορίες και μύθους για ξακουστά πρόσωπα. Θα γίνουν καλλιτέχνες αξιοποιώντας υλικά της φύσης, ενώ θα κατανοήσουν διάφορα φυσικά φαινόμενα όπως η δημιουργία ενός σύννεφου. Θα ενημερωθούν, επίσης, για τη σωστή διατροφή και θα πάρουν τα εργαλεία για να ανακαλύψουν την αλήθεια που είναι θαμμένη κάτω από το χώμα, σαν πραγματικοί αρχαιολόγοι. Τέλος, θα γνωρίσουν τη σημασία του αμπελιού για την Ελλάδα, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
*Πληροφορίες: http://www.hellenic-cosmos.gr/
, 212-2540000
Μουσείο Συναισθημάτων
Είναι ένα μοναδικό, διεθνώς, μουσείο για παιδιά, που χρησιμοποιεί τα εκθέματά του, το παιχνίδι και τα παραμύθια για να τα ενθαρρύνει να κατανοήσουν τον κόσμο των συναισθημάτων, ενώ ταυτόχρονα ευαισθητοποιεί τους γονείς για θέματα που αφορούν τη συναισθηματική ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Κατά καιρούς λειτουργούν διάφορες εκθέσεις ενώ η καινούρια διαδραστική έκθεση «Ποιος είμαι εγώ;» άνοιξε τις πόρτες της πριν από λίγες μέρες. Μικροί και μεγάλοι μπορούν να την επισκεφτούν μαζί και παίζοντας να ανακαλύψουν τις ικανότητες, τις δυσκολίες, τις ανάγκες, τα συναισθήματα, τα όνειρα και τις επιθυμίες τους. Μέσα από τα παιχνίδια της έκθεσης, τα παιδιά μπορούν να γνωρίσουν περισσότερο τον εαυτό τους και οι γονείς μπορούν να γνωρίσουν περισσότερο τα παιδιά τους.
*Πληροφορίες: http://www.mce.gr/
, 210-9218329
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Το εξαιρετικό αυτό μουσείο έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό προγράμματα και για τα παιδιά. Κάθε Σαββατοκύριακο παιδιά και γονείς δίνουν... ραντεβού στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Μέσα από διαδραστικά προγράμματα, εικαστικά εργαστήρια, ξεναγήσεις και αφηγήσεις, οι συλλογές του Μουσείου ζωντανεύουν για τις οικογένειες.
Περισσότερο αγαπημένο των επισκεπτών φαίνεται ότι είναι το πρόγραμμα «Αφήγηση παραμυθιών για μικρούς και μεγάλους» (5 ετών και άνω), ένα γλυκό και περιπετειώδες ταξίδι. Ιστορίες εμπνευσμένες από τα εκθέματα και τους χώρους του Μουσείου, παραμύθια με ήρωες, τέρατα και δράκους, μυθολογίες ηρώων απ' όλο τον κόσμο, χριστουγεννιάτικες αφηγήσεις και άλλες παραδοσιακές ιστορίες οδηγούν μικρούς και μεγάλους σε έναν απολαυστικό κόσμο με την παραμυθού Σάσα Βούλγαρη.
*Πληροφορίες: http://www.cycladic.gr/
, 210-7294220
Κεραμική, χειροτεχνία
Πρόκειται για το Craftit, έναν καινούριο, μοντέρνο, εναλλακτικό χώρο συνάντησης και έκφρασης, στον οποίο διοργανώνονται σεμινάρια για όλες τις ηλικίες, με πολλά προγράμματα για παιδιά. Κάθε Παρασκευή απόγευμα τα παιδιά παίζουν με τον πηλό και εξοικειώνονται με τις τρεις διαστάσεις, δημιουργώντας αντικείμενα και μικρογλυπτά. Κάθε Σάββατο πρωί, μετά από μια σύντομη παρουσίαση ενός καλλιτέχνη, (π.χ. Matisse) προσπαθούν να αναπαραγάγουν την τεχνική του και να μπουν στη νοοτροπία του κάνοντας δικά τους κολάζ, ή ζωγραφίζοντας, ή κάνοντας κατασκευές. Τα μαθήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες ηλικιών 4-7 και 8-12 ετών. Στον ίδιο χώρο λειτουργεί και εργαστήρι παιδικής χειροτεχνίας, όπου χρησιμοποιώντας πολύ απλά υλικά, με μουσική και παραμύθι, οι μικροί καλλιτέχνες οδηγούνται από τους δασκάλους τους στην προσέγγιση της σύγχρονης τέχνης.
*Πληροφορίες: http://www.craftit.gr/
, 210-6254614, 6944-848218, 6956-335944
Playgroups (Ομάδες παιχνιδιού)
Πρόκειται για κάτι καινούριο για τα ελληνικά δεδομένα. Γονείς που μένουν στην ίδια περιοχή και τα παιδιά τους είναι περίπου στην ίδια ηλικία, δημιουργούν ομάδες και συγκεντρώνονται εκ περιτροπής στο σπίτι του καθενός. Βασικός στόχος, η κοινωνικοποίηση των νηπίων από 1 έτους έως και 4-5, και φυσικά το παιχνίδι.
Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα playgroups είναι πολύ διαδεδομένα και τα διοργανώνουν συνήθως οι δήμοι, με αποτέλεσμα όταν πηγαίνουν τα παιδιά για πρώτη φορά σε έναν σχολικό χώρο να έχουν συνηθίσει την ιδέα της «ομάδας». Στην Ελλάδα και αυτή η πρωτοβουλία ξεκίνησε από ιδιώτες και την Ελληνική Εταιρεία Ενημέρωσης Γονέων με την ιστοσελίδα parents.gr μέσω του forum της οποίας μπορείτε να βρείτε πολλούς γονείς και να δημιουργήσετε τη δική σας ομάδα-παρέα.
*Πληροφορίες: www.parents.gr/psych/a40
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
- http://www.elamazi.gr/
- http://www.babybaby.gr/
- http://www.infokids.gr/
- http://www.kidsguide.gr/
- http://www.paidorama.com/
- http://www.parents.gr/
- http://www.planetkids.gr/
«Μικροί εξερευνητές έξω από το σπίτι»
Δρ Βασιλική Μουλλά Παιδοψυχιατρική Κλινική Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, επιστημονική συνεργάτις του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Η γειτονιά, η πόλη και το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή παιδιών και εφήβων. Παραδοσιακά, το παιχνίδι είχε σχέση με την κινητική άσκηση, τη δημιουργικότητα, την κατάκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων και του συναισθηματικού «ευ ζην». Η αξία της αλληλεπίδρασης με τη φύση είναι καθοριστική για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού. Αυθόρμητες δραστηριότητες, όπως το παιχνίδι στους δρόμους της γειτονιάς και βόλτες στη φύση, έπαψαν να αποτελούν συνηθισμένους τρόπους εκτόνωσης και διασκέδασης των παιδιών, λόγω της έλλειψης πρασίνου και της ανασφάλειας που δημιουργούν οι μεγάλες πόλεις. Οι ανάγκες αυτές των παιδιών έπαψαν να υποστηρίζονται και τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίζουν στο περιβάλλον του σπιτιού ή σε οργανωμένους και συνήθως εμπορικά εκμεταλλευόμενους χώρους. Οι γονείς θα μπορούσαν να αναλάβουν έναν πιο ενεργό ρόλο στην υποστήριξη των παιδιών τους, να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον μικρόκοσμο που υπάρχει στη φύση και δημιουργεί έλξη στα παιδιά. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δραστηριότητες εκτός σπιτιού (outdoor activities), όπως ονομάζονται στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ας ξαναθυμηθούμε πόσο όμορφη και ξεχωριστή μπορεί να γίνει η καθημερινότητα της οικογενειακής ζωής, με εναλλακτικές δραστηριότητες: Μια έρευνα αγοράς στα καταστήματα της γειτονιάς και της πόλης όπου ζούμε, με σκοπό την απόκτηση ενός συγκεκριμένου προϊόντος ή απλώς «έτσι για να ρίξουμε μια ματιά». Κάποιο Σάββατο βράδυ που μπορεί να υπάρχει δυσκολία προγραμματισμού οικογενειακού δείπνου· ας μην εφησυχαστούμε σε fast food επιλογές, αλλά μπορούμε να επισκεφθούμε ένα κοντινό οικογενειακό εστιατόριο, που μπορεί να έχει αυλή (για μια όμορφη καλοκαιρινή βραδιά) ή τζάκι (με την ανάλογη χειμωνιάτικη θαλπωρή). Ενα κυριακάτικο πρωινό μπορούμε να κάνουμε βόλτα στην πόλη με το λιλιπούτειο τρενάκι, βλέποντας τα αξιοθέατα της πόλης μας και το ιστορικό κέντρο, μέσα από τη φρέσκια, νεανική ματιά των παιδιών μας. Μπορούμε να επισκεφθούμε ένα μουσείο με τα παιδιά μας, όπως το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, με είσοδο μόλις ένα ευρώ για κάθε ενήλικα μέχρι το τέλος του χρόνου και δωρεάν για τα παιδιά (στα περισσότερα μουσεία ισχύει η ελεύθερη είσοδος για τα παιδιά). Η μέρα σας μπορεί να συνεχίσει να είναι απολαυστική και ταυτόχρονα να έχετε το κέρδος μιας υγιεινής δραστηριότητας, επιλέγοντας να κάνετε πεζοπορία στο πιο κοντινό δασάκι, πάρκο ή παραλία, που μπορεί να καταλήξει σε πικνίκ. Το μόνο έξοδο που αξίζει να επενδύσετε είναι ένα καλαθάκι και μια κουβέρτα με αδιάβροχη επένδυση, για να τη στρώσετε στο χώμα και να απολαύσετε το γεύμα σας στη φύση. Ολα αυτά που προτείνουμε έχουν μηδαμινό κόστος και το μόνο που ξοδεύουμε για να τα πραγματοποιήσουμε είναι χρόνος από τον χρόνο που αλλιώς θα περνούσαμε μπροστά σε έναν καναπέ, βλέποντας τηλεόραση. Το σίγουρο είναι ότι μετά τη βόλτα θα επιστρέψετε σπίτι πιο χαλαροί, με το χρώμα της υγείας στα πρόσωπα, με χαρούμενο συναίσθημα, έχοντας κατακτήσει νέες κοινωνικές δεξιότητες, γνώσεις και μοιρασμένες εμπειρίες, που δίνουν χαρά και ικανοποίηση και ενισχύουν τους δεσμούς της οικογένειας. Οι λειτουργικές οικογένειες μπορούν να έχουν ευλυγισία στον τρόπο σκέψης και στη συμπεριφορά, μέσα από δραστηριότητες που κινητοποιούν το ενδιαφέρον του παιδιού, προάγουν τη δημιουργική συμμετοχή και την ενεργητική παρακολούθηση. Στην επόμενη εκτός σπιτιού δραστηριότητα, αφήστε την πρωτοβουλία στα παιδιά ακολουθώντας τις δικές τους ιδέες και προτάσεις, που σίγουρα θα σας εκπλήξουν με την πρωτοτυπία και τη φαντασία τους.
«Τα παιδιά διψούν για αλληλεπίδραση»
Ορέστης Νέτας, κοινωνικός ψυχολόγος
Θα ήταν αφελές να πούμε ότι τα παιδιά μαγεύονται από την ευκολία μιας δραστηριότητας όπως η τηλεόραση ή ενός τρισδιάστατου παιχνιδιού οθόνης, που εμπεριέχουν τη μοναχικότητα. Η αλήθεια είναι ότι διψούν για αλληλεπίδραση. Διψούν να χρησιμοποιήσουν όσο περισσότερες ικανότητες (φυσικές και πνευματικές) έχουν ανακαλύψει ότι έχουν και αδημονούν να ανακαλύψουν και άλλες. Ενθουσιάζονται με την ιδέα ότι ο σημαντικότερος άνθρωπος στη ζωή τους (ο γονιός) μπορεί να έχει αντίστοιχες ανάγκες με αυτά. Είναι απίστευτη η αίσθηση για το παιδί να αντιλαμβάνεται ότι ο πατέρας ή η μητέρα του πραγματικά χαίρεται (και δεν προσποιείται) παίρνοντας μέρος σε μια δραστηριότητα μαζί του. Τελικά, η αλληλεπίδραση αυτή εκτός από δημιουργική για το παιδί (και τη διαπαιδαγώγησή του) γίνεται θεμέλιος λίθος της σχέσης και πολλές φορές αγχολυτική για τον υπερδραστήριο γονέα.-
Κύριος γνώμονας της συμπεριφοράς του παιδιού είναι σχεδόν πάντοτε (και από πολύ νωρίς) η συμπεριφορά του γονέα. Από πολύ μικρή ηλικία το παιδί απευθύνεται ακόμα και στις εκφράσεις του προσώπου του γονέα για να αποφασίσει αν του αρέσει κάτι ή όχι. Οσο πιο συχνή η αλληλεπίδραση λοιπόν, τόσο καλύτερη και η αίσθηση που έχει το παιδί για την πραγματικότητα. Φανταστείτε ένα παιδί που στηρίζει την αντίληψή του για την πραγματικότητα στην εικονική πραγματικότητα ενός κινουμένου σχεδίου (κολλημένο μπροστά σε μια οθόνη) και ένα παιδί που κινείται μέσα στην πραγματικότητα (της πόλης του, της γειτονιάς του, της μουσικής, της τέχνης, της Ιστορίας) και μπορεί να ελέγχει την αντίληψή του γι' αυτήν μέσα από τις εκάστοτε αντιδράσεις του γονιού. Το δεύτερο αισθάνεται σιγουριά και σταθερότητα μέσα από τον γονιό για την πραγματικότητά του, ενώ το πρώτο αναρωτιέται γιατί εδώ που ζει όλα είναι τόσο δύσκολα και απαιτούν τόση προσπάθεια.
Το παραπάνω δεν αποτελεί και το μοναδικό πλεονέκτημα. Σκεφτείτε πώς δημιουργείται, πώς αναπτύσσεται και πώς εδραιώνεται μια οποιαδήποτε σχέση στη ζωή ενός ανθρώπου. Πρέπει να ανακαλύψουμε τα κοινά ενδιαφέροντα. Πρέπει να δούμε τον τρόπο που τα δύο μέλη της σχέσης διαχειρίζονται καταστάσεις. Και βέβαια έχουμε ανάγκη να παρατηρήσουμε αν μπορούμε να συνεργαστούμε. Για να τα καταφέρουμε όλα αυτά αρκεί να δραστηριοποιούμαστε μαζί. Πόσο μάλλον στη σχέση που έχει ένας γονιός με το παιδί του. Αρκεί να ανακαλύψουμε τα κοινά μας ενδιαφέροντα, να διαχειριστούμε μαζί καταστάσεις και να συνεργαστούμε. Να βγούμε έξω και να δείξουμε στο παιδί τι μας αρέσει, δίνοντάς του έτσι την ευκαιρία να μας δείξει και αυτό τι του αρέσει. Να καλλιεργήσουμε μαζί τις δεξιότητές μας, επιβραβεύοντας ο ένας τον άλλον. Οσο ο γονιός μένει άπραγος τόσο μένει και το παιδί. Οσο ο γονιός μένει άπραγος τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες στην εφηβεία να δημιουργηθεί ένα κοινωνικά δυσλειτουργικό και μόνιμα ανικανοποίητο παιδί.
Κάνοντας κάτι διαφορετικό από τα τετριμμένα με το παιδί, ο γονιός σίγουρα θα νιώσει σημαντικός και σωστός στον ρόλο του, μια και το παιδί του θα έχει αυτόματα την ευκαιρία να γνωρίσει πράγματα που χωρίς τη δική του παρότρυνση θα ήταν απλά ανύπαρκτα. Αυτή η αίσθηση γίνεται αυτόματα αγχολυτική σε μια ζωή που η ρουτίνα αποτελεί το κέντρο της καθημερινότητας. Ετσι, η κοινή δραστηριότητα δεν ωφελεί μόνο τη ζωή και την ανάπτυξη του παιδιού αλλά και την ψυχική υγεία του γονιού.
Είναι αλήθεια λοιπόν ότι πρέπει γονείς και παιδιά να ζουν την πραγματικότητα μαζί όπως είναι, γεμάτοι ενδιαφέρον και άγνωστους κόσμους και όχι έτσι όπως τη ζουν, φυλακισμένοι μέσα σε ένα εύκολο και φαινομενικά ασφαλές περιβάλλον.
πηγή
Παγκόσμιο μαθηματικό βραβείο στον Ελληνα φοιτητή Γιώργο Σακελλάρη!!
Posted: 13 Oct 2009 07:33 AM PDT
Το χρυσό μετάλλιο στον παγκόσμιο πανεπιστημιακό μαθηματικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη, απέσπασε ο τριτοετής Βολιώτης φοιτητής του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Σακελλάρης. Για την επιτυχία του αυτή ο φοιτητής θα τιμηθεί από το Πανεπιστήμιο Αθηνών αύριο Τετάρτη σε ειδική εκδήλωση. Τις πλούσιες γνώσεις του, αλλά και τη μεγάλη του αγάπη για τα Μαθηματικά απέδειξε ο 19χρόνος νέος από το Βόλο, ο οποίος απέσπασε την υψηλότερη διάκριση στην επιστήμη των μαθηματικών σε ακαδημαϊκό πλαίσιο μεταξύ φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα ο Γιώργος Σακελλάρης συμμετείχε στο διήμερο πανεπιστημιακό μαθηματικό διαγωνισμό απαντώντας με επιτυχία στα ερωτήματα και τις ασκήσεις που του τέθηκαν. Είχε να συναγωνιστεί με 480 αριστούχους υποψηφίους των μεγαλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, όπως του Χάρβαρντ, και τελικά κατάφερε να πάρει το χρυσό μετάλλιο. Αξίζει να σημειωθεί πως ήταν ο ίδιος που ενδιαφέρθηκε και πληροφορήθηκε για τη διεξαγωγή του συγκεκριμένου διαγωνισμό ενημερώνοντας στη συνέχεια τον πρόεδρο του Τμήματος, ο οποίος και ενέκρινε τη συμμετοχή του. Η χρηματοδότηση για τη συμμετοχή του στο συνέδριο προήλθε από το Τμήμα Μαθηματικών. Ο Βολιώτης φοιτητής που αποφοίτησε από το Μουσικό Σχολείο Βόλου, έχει συμμετάσχει και σε άλλους διαγωνισμούς κατά το παρελθόν, πάντοτε μαθηματικού περιεχομένου, σημειώνοντας πάντοτε επιτυχίες.
πηγή
Νερό - δηλητήριο σε δημοτικά σχολεία
Posted: 13 Oct 2009 05:55 AM PDT
Από το πράσινο χαμομηλάκι
Νερό «δηλητήριο» με υψηλές συγκεντρώσεις αρσενικού, νιτρικών και μαγγανίου, έως και δέκα φορές πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια, πίνουν οι μαθητές σε δημοτικά σχολεία επτά περιφερειακών δήμων της Θεσσαλονίκης.
Οι επιστήμονες ανέλυσαν δείγματα από 32 σχολεία. Σε 10 εντοπίστηκαν αρσενικό, νιτρικά και μαγγάνιο έως και δέκα φορές πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια
Η έρευνα επικεντρώθηκε στα σχολεία επτά δήμων της Θεσσαλονίκης, όπου το πόσιμο νερό προέρχεται αποκλειστικά από γεωτρήσεις (φωτογραφία αρχείου)
Στο πλαίσιο επιστημονικής έρευνας πάρθηκαν και αναλύθηκαν δείγματα πόσιμου νερού από τις βρύσες 32 σχολείων στους Δήμους Χαλάστρας, Αξιού, Εχεδώρου, Λαγκαδά, Θερμαϊκού, Αγίου Αθανασίου και Βασιλικών. Οπως προέκυψε, σε 10 από τα 32 σχολεία (ποσοστό 31%) οι μαθητές καταναλώνουν ακατάλληλο νερό που εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία τους.
Συγκεκριμένα, σε πέντε σχολεία το πόσιμο νερό περιείχε αρσενικό σε συγκέντρωση μεγαλύτερη από 10 μg/l, σε οκτώ σκολεία περιείχε μαγγάνιο σε συγκέντρωση μεγαλύτερη από 50μg/l, και σε δύο περιείχε νιτρικά ιόντα σε συγκέντρωση μεγαλύτερη από το όριο των 50 μg/l.
Στον Δήμο Χαλάστρας βρέθηκαν συγκεντρώσεις αρσενικού από 2 έως και 10 φορές πάνω από το όριο, ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώθηκαν και με την εξέταση σε δείγματα από τρίχες του κεφαλιού των μαθητών, όπου ανιχνεύτηκαν αυξημένες συγκεντρώσεις αρσενικού.
Η έρευνα, που πραγματοποίησαν από κοινού τα Εργαστήρια Χημείας του ΑΤΕΙ-Θεσσαλονίκης, Υγιεινής της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ και Ιατροδικαστικής-Τοξικολογίας του ΑΠΘ, επικεντρώθηκαν στα σχολεία των επτά συγκεκριμένων δήμων, όπου το πόσιμο νερό προέρχεται αποκλειστικά από γεωτρήσεις.
Η ρύπανσηΗ ρύπανση του πόσιμου νερού με νιτρικά ιόντα είναι αποτέλεσμα της ρύπανσης του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα από αζωτούχα λιπάσματα, απορρίμματα ζώων, λύματα βιομηχανιών, αστικά λύματα κ.ά.
Τα νιτρικά ιόντα μπορούν να προκαλέσουν μεθαιμοσφαιριναιμία σε νεογνά και άλλες ανεπιθύμητες ενέργειες, ενώ δεν έχει συνδεθεί έως σήμερα από επιδημιολογικές μελέτες με τον καρκίνο του στομάχου.
Το αρσενικό μεταφέρεται στο νερό κατά την κίνησή του μέσα από αρσενικούχα ορυκτά. Οταν προσλαμβάνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα με το νερό σε συγκεντρώσεις μεγαλύτερες του ορίου των 10μg/l, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα δερματολογικά, πνευμονολογικά, νευρολογικά, καρδιολογικά και αιμοποιητικά, ενώ η χρόνια πρόσληψη αρσενικού μπορεί να προκαλέσει και καρκινογένεση.
Το μαγγάνιο, που σε μικρές ποσότητες είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του ανθρώπινου οργανισμού, δρα τοξικά όταν προσλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου που διοργανώνει το Συμβούλιο Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, με θέμα «Κλιματική Αλλαγή, Βιώσιμη Ανάπτυξη και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας - Αναζητώντας λύσεις για το ελληνικό περιβάλλον».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
** ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ BLOGS ...ΜΠΛΟΚΣ :
~* Για όλα υπάρχει ο κατάλληλος καιρός , για να πραγματοποιηθεί κάθε έργο , πρέπει να δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία !
~* http://efimeridavalira.blogspot.com/ ,Βαλύρα Μεσσηνίας .-
~* http://messini-mess.blogspot.com/?zx=4cd9df092a0c3ce3 , Πολίτης Μεσσήνης .-
~* http://www.kalamatablogs.gr/ , Καλαμάτα Μπλόνκς .-
~* http://kpylos.blogspot.com/ , Πύλος -Κώστας .-
~* http://pylos-navarino.blogspot.com/ , Πύλος - Ναυβαρίνο .-
~* http://arxaiaithomitosteki.blogspot.com/ , Αρχαία Μεσσήνη ?
~* http://pyrgostrifylias.blogspot.com/ , / Πύργος Τρυφιλλίας .-
~* http://trifylianews.blogspot.com/ , / Τα Νέα της Τρυφιλίας .-
~* http://trifyliakanea.blogspot.com/ / . Τριφυλιακά Νέα .-
~* http://ithominews.blogspot.com/ . IHTOMH NEWS .-
~* http://meropitopik.blogspot.com/ ,Μερόπη Μεσσηνίας .-
~* http://radio936.blogspot.com/ , Radio kyparissia 93,6 fm.-
~* http://filiatranews.blogspot.com/ ,Φιλιατρά news.-
~* http://apneagr.blogspot.com/ apneagr;
~* http://www.kalamatablogs.gr/Kopanakinews .- Kopanaki…
~* http://beneas13.blogspot.com/2009/08/blog-post_7247.html , G. Beneas
~* http://snsarfara.blogspot.com/ , STAMOS-ARFARA- GREECE .- .... από stamos1στις 01:31, 23 Αυγούστου 2009.-
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου